Τρίτη, 25 Ιουλίου 2017

Ο ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ΚΑΙ Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΣΤΑΝΟΥ



Διάβασα πολύ προσεκτικά και τις απαντήσεις που έδωσε ο ναός αλλά και ο ιερέας. 

Είμαι απολύτως βέβαιος πως ο άνθρωπος δεν πήγε να κάνει εμπόριο αλλά στερείται μιας μεγάλης αρετής – από τις μεγαλύτερες κατά τους Αγιονορείτες Πατέρες – τη διάκριση.

Στην εποχή μας υπάρχει έντονος αντικληρικαλισμός. Η Εκκλησία βάλλεται πανταχόθεν. Κάνει ένα λάθος ένας παπάς και τα ΜΜΕ το αναπαράγουν δέκα φορές τη μέρα για τρεις μήνες. Όταν όμως υπάρχει ένας ενάρετος άνθρωπος,   η αναφορά γίνεται σε δυσδιάκριτο σημείο μισή φορά και πάντα με τη σημείωση πως ο «καλός αυτός παπάς είναι η εξαίρεση του κανόνα». Δέκα φορτηγά ευρώ έχουν πάρει κάτι απίθανες ΜΚΟ με άγνωστη κατάληξη αλλά την κοινωνική συνοχή στη χώρα μας την κράτησε η Εκκλησία. Ας μη μοίραζε καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες μερίδες φαγητού στον κόσμο και θα βλέπαμε αν θα είχαμε την κοινωνική ηρεμία με τα 7 χρόνια Μνημονίου. Ακόμα και αυτοί που βρίζουν τους παπάδες, όταν θέλουν να δώσουν μια τσάντα με ρούχα που δεν φοράνε πια, στην εκκλησία τα πάνε. Δεν τα δίνουν στο κράτος.

Το κάστανο ήταν μια απροσεξία που μπορεί να ανοίξει τον ασκό του Αιόλου. Αν αύριο βγει κάποιος και πει ότι έχει τα γυαλιά του Οσίου Παϊσίου; Αν κάποιος άλλος έχει τις παντόφλες, άλλος την οδοντόβουρτσα, άλλος ένα μπρίκι και άλλος ένα γκασμά, τι θα γίνει;

Ο Όσιος Παϊσιος εκτός από το να μοιράζει κάστανα και εικονίτσες, είπε και σοφά πράγματα και καλό είναι να ξεκινήσουμε από αυτά. Μίλησε αγαπητέ ιερέα τουθ Ναού του Αγίου Δημητρίου Αγρινίου για τους «ευλαβείς βλαμμένους».

Δεν υπάρχει κανένας λόγος ο κοσμάκης να προσκυνάει κάστανα. Αρκεί η εικόνα του και τα λείψανα του. Το κάστανο το καταλαβαίνω ως αναμνηστικό, ως κάτι προσωπικό να το έχει ο πατήρ Κωνσταντίνος στο σπίτι του, να το βλέπει και να θυμάται πως γνώρισε τον Όσιο.

Το να εκτίθεται με την αστεία δικαιολογία ότι «ο κόσμος απλώς το ψηλάφησε» λες και είναι κάποιο εργαστήριο ελευθέρων σπουδών ενώ όλη η Ελλάδα είδε τις ουρές προς προσκύνηση, όχι μόνο καταντά αστείο αλλά βλάπτει την Εκκλησία μας.

Επειδή έχω πολύ καλή διάθεση, να δεχθώ πως το πραγματικά θαυμαστό ενταφιάστηκε. Δηλαδή ότι ένα κάστανο επί 27 χρόνια παραμένει αναλλοίωτο, κανείς δεν το αναφέρει. Θα μπορούσε ο ιερέας να πάρει μια πιστοποίηση ( δεν ξέρω καν αν υπάρχει τέτοιος φορέας ) ότι όντως είναι 27 ετών  και να το έχει ως έκθεμα.

Στην εποχή που όλοι οι –ισμοί έχουν γκρεμιστεί, στην εποχή που η παρακμή κυριαρχεί, η μόνη κιβωτός της κατά κεφαλήν ανόδου, προόδου και πραγματικής ανάπτυξης είναι η Ορθοδοξία μας. 

Σε αυτό φέρουν μεγάλη ευθύνη οι ιερείς να είναι προσεκτικοί να μην αμαυρώνεται. Οι αξίες του Χριστιανισμού απέμειναν μπας και γίνουμε λίγο καλύτερη άνθρωποι. Αν είναι να τα γκρεμίσουμε όλα, χάρηκα για τη γνωριμία και θα σας θυμάμαι για πάντα.

Ο Μητροπολίτης Αργολίδος Νεκτάριος αποδοκίμασε την ενέργεια του ναού του Αγίου Δημητρίου. Δεν μπήκαν καν στον κόπο να ρωτήσουν; Έτσι τους τη βάρεσε και ενήργησαν χωρίς περίσκεψη;
Παρεμπιπτόντως, είμαι και εναντίον του τάματος. Αυτές οι γελοιότητες δεν είναι Ορθοδοξία. 
Δηλαδή τι λες; Παναγία μου βάλε το παιδάκι μου στο δημόσιο και εγώ θα σου φέρω 5 κιλά λάδι; Αν το παιδάκι σου γίνει διευθυντής στην κόκα κόλα θα το πας ή όχι το λάδι; Θα πας λιγότερο γιατί δεν θα είναι στο δημόσιο ή περισσότερο γιατί στην κόκα κόλα είναι καλύτερα;;  Αν όμως μείνει τελείως άνεργο το παιδί θα το πας το λάδι; Μα είναι πράγματα αυτά; Τι είναι ο Άγιος, κατά παραγγελίαν και πληρωμήν εκπληρωτής προσωπικών επιθυμιών;; Θαυματοποιός;

ΟΜΩΣ είναι άλλο πράγμα να προσφέρεις κάτι σε μια εκκλησία ή σε ένα μοναστήρι γιατί το νοιώθεις ή γιατί αισθάνεσαι ευγνώμων ή γιατί έτσι γουστάρεις. Όπως ένας άλλος πάει και τα ακουμπάει στον ΟΠΑΠ, είναι εξίσου δικαίωμα και σε έναν άλλον να κάνει μια δωρεά σε ένα εκκλησιαστικό ίδρυμα.

Όχι όμως τάματα.

Το θέμα με το κάστανο παίχτηκε πολλές μέρες στα κανάλια. Τυχαίο; Δεν νομίζω…

Μια απροσεξία ήταν και ας γίνει μάθημα για το μέλλον.



0 Λογομαχιες:

Δημοσίευση σχολίου