Κυριακή, 2 Απριλίου 2017

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΑ




Το να σου παραθέσω στατιστικά και αριθμούς, νομίζω πως δεν έχει καμία αξία. Τα ξέρεις ήδη. Το να αρχίζω να κράζω για την οδική συμπεριφορά των Ελλήνων, είναι γελοίο. Θα συμφωνήσεις μαζί μου και μόλις πιάσεις το τιμόνι θα κάνεις τα ίδια. Το να κατακεραυνώσω τους δρόμους, τα φανάρια, τις πινακίδες και τους αστυνομικούς, είναι πεντακάθαρο δημαγωγικό ψέμα. Εσύ έχεις την ευθύνη. 

Αν συμφωνείς πως πρέπει να περιορίσουμε δραστικά τους θανάτους στην άσφαλτο, συνέχισε να διαβάζεις. Αλλιώς κλείσε τη σελίδα και κοίτα κάτι άλλο. 

Παραδεχόμαστε πως οι Έλληνες είναι κάφροι, απαίδευτοι και επικίνδυνοι. Για να μάθουν να μη σκοτώνονται, να μη μένουν ανάπηροι και να μην παίρνουν και  άλλους αθώους στο λαιμό τους πρέπει να κινηθούμε σε τρεις άξονες. 

Στον φόβο.
Στην εκπαίδευση και τη γνώση
Στην έξυπνη καταστολή. 

ΦΟΒΟΣ

Σε κάθε μα κάθε σταθμό διοδίων θα τοποθετούνται συντρίμμια από τροχαία ατυχήματα. Σε εμφανή σημεία ομοιώματα ανθρωπίνων σωμάτων με ζωγραφισμένο αίμα εν είδη πτωμάτων και πινακίδες που θα λένε : ΠΙΣΤΕΥΑ ΠΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΟΥ ΣΥΜΒΕΙ – ΜΙΛΑΓΑ ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ – ΕΤΡΕΧΑ ΜΕ 200 – ΕΣΤΕΙΛΑ ΜΗΝΥΜΑ – ΔΕΝ ΦΟΡΟΥΣΑ ΖΩΝΗ – ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΡΕΥΜΑ κλπ. Είτε σε εθνικό δίκτυο, είτε στην Αττική Οδό, να γεμίσει ο τόπος με τσαλακωμένα αυτοκίνητα και «πτώματα». Τα τροχαία δυστυχήματα στους αυτοκινητόδρομους είναι τα θανατηφόρα. Στην πόλη συνήθως μόνο οι λαμαρίνες καταστρέφονται. Μην ακούσω τίποτα για αισθητική γιατί οι θάνατοι και οι ανάπηροι είναι απείρως πιο σημαντικοί. 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗ 

Κατάργηση του τρόπου απόκτησης των διπλωμάτων οδήγησης. Έχει καταντήσει αηδία πια. Το σύστημα πρέπει να γίνει αδιάβλητο. Αγορά από τη Γερμανία εξομοιωτών οδήγησης και η εξέταση των νέων οδηγών και η επανεξέταση των παλιών θα γίνεται μόνο από εκεί. Χωρίς να μεσολαβούν οι σχολές οδηγών και οι υπάλληλοι του υπουργείου συγκοινωνιών. Κανένας. Αν δεν κάνω λάθος κοστίζει 15 εκατομμύρια ο ένας. Δεν ξέρω αν έχουν πέσει οι τιμές αλλά κάτι τέτοιο είχα διαβάσει. Παίρνουμε 5 τέτοιους και με το παράβολο της εξέτασης 50 ευρώ ο καθένας, το κόστος θα βγει πολύ σύντομα. Άλλωστε από τον εξομοιωτή δεν θα περάσουν μόνο οι νέοι οδηγοί αλλά και όλοι οι παλιοί. Στα 3 λάθη κόβεσαι. Επανεξέταση με 30 ευρώ και μέχρι τότε δεν θα έχει δίπλωμα. Στο ένα λάθος περνάς. Στα δύο λάθη και πάλι επανεξέταση αλλά θα πάρεις δίπλωμα. Οι εξομοιωτές θα δουλεύουν 24ωρο και η εξέταση θα γίνεται με ραντεβού. Οι σχολές οδηγών θα έχουν αντικείμενο είτε στην καθ’ αυτή εκπαίδευση, είτε ( τόσα λεφτά έβγαλαν τόσα χρόνια  ) να προμηθευτούν εξομοιωτές. Δεν χρειάζεται να πάρουν τόσο ακριβούς. Στο e-bay υπάρχουν και 5 και με 10 χιλιάρικα.

Το βιβλίο οδήγησης να καταργηθεί να εκτυπώνεται και να διατίθεται σε ηλεκτρονική μορφή από το taxisnet. Ο υποψήφιος οδηγός θα το κατεβάζει και καλή μελέτη. Για να εξασφαλιστεί το αδιάβλητο, στις εξετάσεις κάθε υποψήφιος θα πρέπει να απαντήσει με multiple choice σε 50 ερωτήσεις σε 30 λεπτά και αν πχ υπάρχουν 30 υποψήφιοι σε ένα τμήμα θα εκτυπώνονται οι ερωτήσεις με διαφορετική σειρά. Οπότε δεν θα μπορεί να ψιθυρίσει ο ένας στον άλλον ότι στη 15 ερώτηση είναι  η Γ η σωστή απάντηση και  στη 16 ερώτηση είναι η Δ. και δεν θα προλαβαίνει και κανείς δεν θα έχει την ίδια σειρά ερωτήσεων. 

Υπάρχουν κάποιες σχολές ασφαλούς οδήγησης στην Ελλάδα. Όλες αυτές έχουν ένα θεωρητικό πρόγραμμα. Να τους υποχρεώσει το κράτος να συναντηθούν όλοι μαζί και να βγάλουν ένα ενιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Όποιος αρνηθεί, θα χάνει την άδεια λειτουργίας του. Αυτό θα διαρκεί 8 ώρες. Σαββατοκύριακα λοιπόν, από 2 τετράωρα οι υποψήφιοι οδηγοί θα παρακολουθούν υποχρεωτικά το σεμινάριο και στο τέλος θα εξετάζονται. Έτσι θα δουλέψουν και τα ξενοδοχεία που θα φιλοξενούν το σεμινάριο, και οι σχολές και θα υπάρξουν εκπαιδευτές. Το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης δεν είναι πλάκα. Έχω περάσει και μου φάνηκε πάρα πολύ χρήσιμο και έχω γλιτώσει μερικές φορές από σίγουρο ατύχημα. 

Οι νέοι οδηγοί θα περάσουν από τον εξομοιωτή, από τις γραπτές εξετάσεις και από το σεμινάριο. Όλοι οι παλιοί οδηγοί από το σεμινάριο και τον εξομοιωτή. 

Κόστος; 50 ευρώ ο εξομοιωτής και 20 ευρώ το άτομο το σεμινάριο. Μηδέν το γραπτό τεστ. Αν όμως κάποιος κάνει πάνω από 3 λάθη στο γραπτό θα πληρώσει 30 ευρώ για την επανεξέταση. Από κει και πέρα είναι τα μαθήματα της σχολής. Μπορεί όμως και κάποιος να μην πάει στη σχολή. Η σωστή σειρά είναι : Πρώτα το γραπτό τεστ, μετά το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης και μετά ο εξομοιωτής. Στο σεμινάριο δεν θέλουμε να είναι αυστηρά τα πράγματα καθώς είναι σημαντική εκπαιδευτική εμπειρία που θα γίνεται διαλεκτικά και οι εξετάσεις θα είναι χαλαρές Δεν χρειάζεται κάποιος να το ξανακάνει. 

Εισαγωγή του μαθήματος στο σχολείο. Τα σήματα του ΚΟΚ οπωσδήποτε και αν ψάξεις στο youtube υπάρχει ένας φορέας το Nemeslis Zaplatis που κάνει φοβερή δουλειά σε ότι αφορά την αναπαράσταση των ατυχημάτων. Αυτά και άλλα που σίγουρα υπάρχουν στο youtube να γίνουν μια ταινία και να προβάλλονται στη Β Λυκείου. Αλλά και στην τηλεόραση και να υποχρεώνονται τα κανάλια να το προβάλλουν μια φορά το χρόνο. Να το πάω πιο πέρα; Τη δουλειά του Nemeslis Zaplatis να την κάνουμε και εμείς με δική μας παραγωγή και εμπλουτισμένη. Στη σχολή που είχα περάσει αυτό το σεμινάριο, ο δάσκαλος κινηματογραφούσε τις διαδρομές και μας έδειχνε διάφορα λάθη που γίνοταν στο δρόμο. Σίγουρα υπάρχει μπόλικο υλικό που πρέπει να αξιοποιηθεί εκπαιδευτικά. Η ανάλυση ατυχημάτων είναι πολύ σημαντική για να προλάβεις τους πιθανούς κινδύνους. Ατυχήματα που έμειναν στην ιστορία όπως το λεωφορείο και το φορτηγό με τα παιδάκια στα Τέμπη και στο τούνελ Ιταλίας – Ελβετίας που πνίγηκαν 60 άτομα από τις αναθυμιάσεις σε μια φωτιά. 

ΕΞΥΠΝΗ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ

Πρέπει να αυξηθούν τα όρια ταχύτητας. Θυμάμαι ο σχωρεμένος ο Άρης Σταθάκης είχε κάνει ένα ρεπορτάζ που πήγε Αθήνα – Θεσσαλονίκη μόνο με τα όρια που έλεγαν οι πινακίδες. Το έκανε σε ….17 ώρες ! Τα όρια πρέπει αν αυξηθούν γιατί αν αναγκάζεις τον κόσμο να πηγαίνει πολύ αργά τότε του υποδεικνύεις να τρέξει. Ή το να καταργηθεί το όριο ταχύτητας στην ευθεία της Θήβας, δεν το βρίσκω κακή ιδέα. Μετά όμως θέλω να υπάρχουν μπλόκα. Τα πρόστιμα πρέπει να είναι αυστηρά αλλά όχι εξοντωτικά, ούτε αμελητέα. Αν είναι πολύ χαμηλά ο κόσμος θα τρέχει σαν τρελός. Αν είναι εξοντωτικά τότε οι αστυνομικοί στο δρόμο θα τα χαρίζουν από τα παρακάλια των πολιτών. Οπότε ναι μεν σας αυξάνουμε τα όρια ταχύτητας αλλά ο έλεγχος είναι έλεγχος. Το point system ήταν ένα σωστό μέτρο. Ποιος είναι πιο επικίνδυνος; Αυτός που τον πιάνουν μια φορά με 60 χλμ παραπάνω από το όριο ή αυτός που τον πιάνουν 5 φορές με 30 χλμ παραπάνω; Κάθε 5 χρόνια μπορεί το point system να μηδενίζει. Δεν είναι σωστό, μια οδική παράβαση πριν από πχ 10 χρόνια να την κουβαλάει κάποιος εφόρου ζωής. Οι κάμερες στην Εθνική Οδό επίσης ήταν σωστό μέτρο για πολλούς λόγους και είναι ξεφτίλα που δεν δουλεύει καμία. 

Πιστεύω πως αν εφαρμοστούν τα παραπάνω θα έχουμε μια δραματική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Αν είναι τόσο μεγάλη μπορούμε να αρχίσουμε να αποσύρουμε τα τσαλακωμένα αυτοκίνητα από τα διόδια και να βάζουμε γλάστρες. 

Ο Έλληνας δεν έχει την παιδεία να οδηγεί σαν άνθρωπος. Οπότε χρειάζεται εκπαίδευση, να φοβηθεί και να γνωρίζει πως ελέγχεται. Είμαστε μια χούφτα άνθρωποι, έχουμε χάσει σχεδόν μια γενιά από τη μετανάστευση στο εξωτερικό, ε, τουλάχιστον να σταματήσουμε να σκοτωνόμαστε στο δρόμο…



0 Λογομαχιες:

Δημοσίευση σχολίου