Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011

ΜΙΑ ΦΙΝΛΑΝΔΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ



Τις προάλλες συναντήθηκα με μια Φινλανδή δημοσιογράφο.
Εργάζεται στο πιο σοβαρό περιοδικό της Φινλανδίας με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία και ήρθε στη χώρα μας να κάνει ρεπορτάζ για την κρίση στην Ελλάδα.
Μιλήσαμε για τα εθνικά μας θέματα και θεωρώ ότι ηταν μια πολύ ενδιαφέρουσα για μενα εμπειρία.

Για τα Σκόπια:
Come on Suspect, it’s just a word !
Αντε τώρα να εξηγήσεις πως σήμερα είναι word και αύριο μπορέι να γίνει war

My dear, της λεω, ενας μεγάλος δικός σας είναι ο Σιμπέλιους, σωστά;
Ω, μα που τον ξέρεις, με ρώτησε έκπληκτη! [ ΣΣ. Κυρα Κούλα και κυρ Λακη, εσυ που διαβάζεις τώρα, ο Σιμπέλιους δεν είναι ο Ρουβάς της Φινλανδιας ούτε δεξι μπακ στην Τοτεναμ, αλλά συνθέτης κλασικής μουσικής ]    

Θα ηθελες  να βγούμε εμεις οι Ελληνες, να πούμε ότι δεν είναι Φινλανδός και ότι τον λέγανε Σιμπελίδη και έμενε στο Παγκράτι;

Βάλε ότι αυτοί οι τύποι το λένε για τον Μέγα Αλέξανδρο και αυτοπροσδιορίζονται ως Μακεδόνες όταν δε, η λέξη Μακεδονία είναι ελληνική;
Γιατί τότε ο Τούρκος υπουργός εξωτερικών τις προάλλες δήλωσε ότι η Tουρκία ηταν από τις πρώτες χώρες που αναγνώρισε με τον συνταγματικό τους όνομα τα Σκόπια και ότι η Τουρκία εχει παραδοσιακές σχέσεις και ισχυρή συμμαχία με το κρατίδιο; Ε;

Επέμενε. Στόκος. Δεν έγινε και τίποτα είναι απλως μια λέξη και ότι δεν πειράζει, ο καθένας μπορεί να λεει για τον εαυτό του ότι θέλει.

Για την Τουρκία:
«Μα αν είναι δυνατόν, κάνετε σαν μικρά παιδιά, τσακώνεστε μεταξύ σας και δεν κάθεστε να συζητήσετε, να τα βρείτε, να διαπραγματευτείτε και να μην ενοχλείτε την Ευρώπη με τις δικές σας διαφορές».

Της απάντησα, πως εμεις δεν διεκδικούμε τίποτα από την Τουρκία. Σεβόμαστε τα σύνορα μας ως έχουν. Αυτοί κόβουν βόλτες στο Αιγαίο με πλοια και αεροπλάνα, θέλουν νησιά, δεν τηρούν τις διεθνείς συνθήκες για τα χωρικά ύδατα, αμφισβητούν το Καστελόριζο για την ΑΟΖ 
Τι ακριβώς να διαπραγματευτούμε;
Στη διαπραγμάτευση, κάτι δίνεις και κάτι παίρνεις.
Αυτός που δεν διεκδικεί τίποτα, τι πρέπει να δώσει;

Στενοχωρήθηκα γιατί πιστεύω πως δεν είναι μόνο η δική της άποψη.
Μας θεωρούν κολλημένους στην ιστορία και στο παρελθόν και ότι δεν κάνουμε βήματα για το μέλλον με αρμονική συνεργασία με τους γείτονες μας.
Την καταλαβαίνω σε ένα βαθμό γιατί όταν έχουμε διαφορά σχεδόν ένα ημισφαίριο, τι θα μπορούσε να ξέρει;
Ειδικά μάλιστα για μια Φινλανδία που στον Πόλεμο συμμάχησε αρχικα με τον Χίτλερ ώστε να μην της πάρουν οι Σοβιετικοί εδάφη.

Δεν την κατηγορώ την κοπέλα. Ισα ισα που εχει ερθει στην Ελλάδα περι τις 10 φορές και εκφράστηκε με τα καλύτερα λόγια για τη χώρα μας και τους Έλληνες.
Μπορεί να ηταν διπλωματικό, λίγο το κρασί, λίγο το αγόρι, ( ο γραφων δηλαδή ) αλλά φάνηκε να τα εννοούσε.

Το θέμα είναι εμεις ως κυβέρνηση τι στο κέρατο ενημέρωση κάνουμε στους Ευρωπαίους συνεταίρους μας για τα προβλήματα μας;

Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2011

ΜΠΡΑΒΟ ΡΕ ΜΑΓΚΕΣ


Μπροστά στα μάτια μου, χθες το απόγευμα βίωσα μια περίεργη μορφή βίας.
Καμια 50αρια δικάβαλα μηχανάκια με κρανοφόρους επιβάτες, σταμάτησαν στον σύνδεσμο της ΑΕΚ στην Κυψέλη και αφου προσπάθησαν να εισβάλλουν, δεν κατάφεραν να σπάσουν την πόρτα και έβαλαν γκαζάκι και έσπασαν τζάμια από κατάστημα, τρια παρκαρισμένα αυτοκίνητα και έβαλαν φωτιά σε ένα.
Πέρναγα κατα λάθος, ισα που πρόλαβα να απομακρυνθώ και δεν είδα φάτσες ( και να βλεπα δηλαδή θα είχα ενεργοποιήσει τη αυτόματη διαγραφή εγκεφαλικής μνήμης ), αλλά ημουν σχετικά κοντά ώστε γύρισα και είδα τις συνέπειες της επιδρομής και σκέφτηκα οτι είναι από τις περιπτώσεις που στην αρχή μένεις άναυδος και μετά εξοργίζεσαι.

Να κάνω μια ερώτηση και ας την απαντήσει ο καθένας με τον εαυτό του:

Έστω ενας άνθρωπος που εχει το αυτοκίνητό του παρκαρισμένο. Ακούει φωνές, βγαίνει στο μπαλκόνι και βλέπει κάποιους τύπους να του σπάνε για την πλάκα τους το αυτοκίνητο του

Αν πάρει το καλασνικοβ και θερίσει μερικούς, ποιος θα είναι ο εγκληματίας;

Και δεν πέφτω στην παγίδα να τα βάλω με την Αστυνομία. Μονο καρφωτή θα μπορούσε να είχε πέσει για να το ξέρει. Το θέμα είναι που πάμε ως κοινωνία γιατί αύριο μπορεί να είναι άλλα τοσα δικάβαλα με ΑΕΚτζήδες και οποιον πάρει ο χάρος..

Ωραία μαγκιά πάντως. Απογευματιάτικα, με κόσμο να κινείται πας και καταστρέφεις.
Θες ρε φίλε να πλακωθείς;
Δωστε ένα ραντεβού σε μια αλάνα, σκοτωθείτε να ησυχάσουμε ολοι οι υπόλοιποι…

Για να μη σου πω να καλυφθεί τηλεοπτικά, να πέσουν και στοιχήματα για να ενισχύσουμε τα οικονομικά χάλια του κράτους μας.

Τρίτη, 29 Μαρτίου 2011

Ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΑΚΙΝΤΖΗΣ ΣΤΟ GHOST HOUSE


Ζητώ συγγνώμη.
Από μένα, το κοινό μου, από τον θεο της μουσικής, από τα τσιγάρα μου και το πορτοφόλι μου.
Με πήγαν.
Μια γυναίκα συγκεκριμένα που σε μια προσπάθεια προσέγγισης, μου βγήκε μάπα το καρπούζι.
Και ο Ρακιντζής και αυτή.  Οσο ζω μαθαίνω, και πίστεψε με πως μπορεί από γυναίκα να την ξαναπατήσω αλλά ποτέ πια από τον Ρακιντζή.

Σε ένα κοινό 40 ατόμων, ετερόκλητο, από 40αρηδες με καραφλίτσες μέχρι 20 ετων κοριτσάκια με τη φάτσα του Μιχάλη τυπωμένη στη στήθη. Το μόνο καλό στη σκηνή ηταν τα λεϊζερ που για τα δεδομένα του χώρου ηταν καταπληκτικά.

Κατά τα άλλα ο Ρακιντζης, με ένα μικρόφωνο και δυο DJs με λαπτοπ ( μακ παρακαλώ ) να εκτελούν τη μουσική.
Αρχαία κομμάτια του, παλιά κομμάτια του, ψιλοκαινούρια κομμάτια του είχαν ένα μοναδικό μουσικό υπόστρωμα.
Γκαπ Γκουπ Γκαπ Γκουπ Γκαπ Γκουπ.
Κάτι σαν trance, euro, house, δεν προσδιορίζεται ακριβώς, μια μπότα ολη και ολη, να επαναλαμβάνεται διαρκώς, λες και έπαιζε το ιδιο κομμάτι.
Γέλασα με την καρδιά μου όταν έγινε πανζουρλισμός από τις Ρουβίτσες του Ρακιντζή στο sagapo ιδιαίτερα δε, όταν απο τη μια σήκωσαν …πανο ! και απο την αλλη η καθεμία από ένα χαρτάκι με ένα γράμμα και τα κράδαιναν μαζί ώστε να σχηματίζεται η λέξη που συγκλόνισε ολη την Ελλάδα τότε στη eurovision.

Κρίμα. Ταλέντο είχε, καλά ποπ τραγουδάκια έκανε, συνεργάστηκε με τον Γκίλαν και κατέληξε να παίζει σε 40 άτομα με κάτι σαν ηλεκτρονική μουσική του 90. Τόσο χάλια. Μαυρα.

Για την ιστορία, το εισιτήριο ( που πλήρωσα και έκλαψα ο βλαξ – είπαμε σέρνει καράβι ) κοστίζει 10 ευρώ χωρίς ποτό, αρα αν πάρεις και ένα κρασί όπως εγω, θα πληρώσεις 16 ευρώ!

Ας πρόσεχα.

Ντροπή μου.

Συγγνώμη.

Δευτέρα, 28 Μαρτίου 2011

25 ΜΑΡΤΙΟΥ 1821


Ισως είναι η πρώτη φορά που ακούγονται τόσο πολύ οι φωνές αποκαθήλωσης της Εθνικής μας εορτής.
Να ναι, ο κοινωνικός ξεπεσμός, η κρίση σε ανθρώπους ( και όχι τόσο σε αριθμούς ) τα «επιστημονικά» ντοκιμαντέρ του ΣΚΑΙ, η φύση του ιντερνετ που οποιαδήποτε παπαριά σκάει στο ομιχλώδες του μυαλού του καθενός μπορεί να διαδοθεί σε λίγα δευτερόλεπτα παντού, δεν ξέρω.

Διαβάζω συνέχεια από δω και από κει ότι οι παπάδες καπηλεύονται την Επανάσταση, ότι κρυφό σχολείο δεν υπήρξε, ότι η επίσημη Εκκλησία ηταν υπερ των Τούρκων,  και ότι η Επανάσταση ηταν ταξική.

Για να διαλύσεις έναν λαο δεν χρειάζονται πολλές ενέργειες. Τον χτυπάς σε τρεις ευαίσθητους τομείς και επέρχεται η προβατοποίηση.

Στη γλώσσα βλέπω για παράδειγμα σε sms ή στα κοινωνικά δίκτυα, την κυριαρχία των γκρικλις. Εμεις οι παλαιοί το χρησιμοποιούσαμε ως δικαιολογία ότι και καλά οι υπολογιστές δεν είχαν τότε ελληνικά. Τώρα έχουν αλλά τα γκρίκλις παραμένουν.
Ο λόγος είναι για να καλύψουμε την άγνοια μας στην ορθογραφία και το συντακτικό.

Στην ιστορία – πατρίδα αναπτύσσοντας χουντικές φοβίες, οποιος είναι υπερ της Ελλάδας είναι ρατσιστής. Πολιτικά κόμματα, αν τα σύνορα μας έφταναν μέχρι τη Λαμία θα πανηγύριζαν και προτιμούν να παίρνουν το μέρος των λαθρομεταναστών παρά των Ελλήνων.  Τελευταία μόδα είναι ο αποπροσανατολιστικός δωδεκαθεϊσμός. Απογοητευμένος αρκετός κόσμος, για πλάκα κάποιος άλλος,  και πλανεμένο ένα άλλο κομμάτι προτιμά να υποστηρίζει μια θρησκεία που ο μέγας Διας τον έπαιρνε από τον Γανυμήδη παρά την Ορθοδοξία.

Ο πιο εύκολος στόχος είναι η θρησκεία.
Επειδή δεν είναι κανείς τρελός να πει ότι ο Χριστός έλεγε χαζαμάρες, είναι απείρως πιο έξυπνο να τα βάλεις με τον κλήρο. Ετσι ο κόσμος απομακρύνεται από την Εκκλησία και σιγά σιγά από τον Θεο. Εξ’ άλλου χωρίς Θεο όλα επιτρέπονται.
Όχι ότι δεν εχουν δοθεί αφορμές, δεν εχουν γίνει σφάλματα και σκάνδαλα.
Μου κάνει όμως εντύπωση ότι θα προβάλλουμε για 9 μήνες το σκάνδαλο της Μονης Βατοπεδίου αλλά δεν βλέπω αντίστοιχη ή εστω ουτε ένα ποσοστό προβολή  σε μεγάλες σύγχρονες μορφές της Ορθοδοξίας όπως ο Πορφύριος, ο Παϊσιος, ο Αναστάσιος Αλβανίας και τόσοι άλλοι.

Τελευταία εκστρατεία είναι η συμβολή της Εκκλησίας στην επανάσταση του 1821
Μιλάνε για τον αφορισμό της επανάστασης από τον Γρηγόριο τον Ε’
Λίγη ανάγνωση δεν έβλαψε ποτέ κανέναν. Ο Πατριάρχης έκανε έναν άκυρο, ξαναλέω άκυρο,  αφορισμό για να μη σφαγιαστούν οι Ελληνες της Πόλης.
Ας διαβάσει επίσης τα κείμενα του Μακρυγιάννη, το λόγο του Κολοκοτρώνη στην Πνύκα, τι έκανε ο Σαμουήλ στο Κούγκι και ποια ηταν η δράση του Κοσμά του Αιτωλού.

Σε αυτό που διαφωνώ με τα κοράκια του ΣΚΑΙ και τους και καλά ανεξάρτητους και φιλελεύθερους είναι η αποκαθήλωση της Εκκλησίας. Η συμβολή του κληρού στο Εθνος μας. 400 χρόνια σκλαβιάς στον απολίτιστο Τούρκο, πως διατηρήσαμε τις αξιες και τα ιδανικά μας για να επαναστατήσουμε;
Είχαν τότε τηλεόραση και ιντερνετ;
Αν την είχαν, τουρκικά σίριαλ θα έβλεπαν, όπως και σήμερα, και στο ιντερνετ μπορεί να διάβαζαν κείμενα ότι οι Τούρκοι είναι φίλοι μας, οι παπαδες αλήτες, πως καλά περνάμε με τους Τούρκους και δεν χρειαζόμαστε ανεξαρτησία για να μην πέσουμε στις δαγκάνες των ευρωπαίων ιμπεριαλιστών.

Ο Χριστός είπε «οστις θέλει» οπότε κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να πίστευει στην Ορθοδοξία.
Οποιος όμως δεν καταλαβαίνει ότι την εθνική μας ταυτότητα τη διατηρήσαμε χάρη στους ιερείς και στην Ορθόδοξη πίστη μας, τότε ανάθεμα και αν ξέρει γιατί η ελληνική σημαία εχει σταυρό…

Από πού έμαθαν οι Ελληνες γράμματα;
Πως διατήρησαν ταυτότητα, πίστη και γλώσσα;
Μήπως γιατί περνάγαμε καλά όπως λένε οι φιλόσοφοι του ΣΚΑΙ ;
Μήπως γιατί είμασταν φλογερά αγόρια, μια και ο Κολοκοτρώνης ηταν αδελφή όπως αστειεύθηκε «ιδιωτικά» σε κοινό 5.000 ατόμων ο Τατσόπουλος;

Δε λεω, να πανε σπίτι τους οσοι ιερείς κλέβουν, καμία αντίρρηση. Όμως το υποστηρίζεις ότι η Εκκλησία ηταν ανύπαρκτη το 1821, τότε καταργείς την ιστορία. 
Πιθανώς και τότε να υπήρχαν παπάδες που να μην ήθελαν την επανάσταση, καμία αντίρρηση. Όμως η συντριπτική πλειοψηφία βοήθησε τον Ελληνισμό να σταθεί στα πόδια του. Ακόμα και ο Ρήγας Φερραίος, επιμορφώθηκε στην Αθωνιάδα σχολή που άνηκε στη γνωστή μας μονή Βατοπεδίου..
Πολλοί πονηροί λένε επίσης πως «εντάξει, οι απλοι παπάδες πολέμησαν αλλά το ιερατείο συντάχθηκε με τον Τούρκο»

Παραθέτω από εδώ: http://www.impantokratoros.gr/ekklhsia_epanastash_21.el.aspx ενα κείμενο για την επίσημη εκκλησία:

ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΠΡΟΦΟΡΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821
Ανυπολόγιστης αξίας είναι και η καθαρώς πολεμική προσφορά της Εκκλησίας.
Το 1575 κήρυξε επανάσταση στη Μάνη ο Αρχιεπίσκοπος Επιδαύρου Μακάριος Μελισίδης, και το 1770 στο Αίγιο ο Μητροπολίτης Πατρών Παρθένιος και στην Κόρινθο ο Μητροπολίτης Μακάριος Νοταράς.
Το 1600 και το 1609 έκανε επαναστατικό κίνημα ο Διονύσιος Φιλόσοφος, Μητροπολίτης Τρικάλων, ο οποίος τελικά βρήκε μαρτυρικό θάνατο στα Γιάννενα το 1611.
Το 1684 ο Μητροπολίτης Άμφισσας Φιλόθεος πολέμησε κοντά στην Κόρινθο με δικό του σώμα εναντίον των Τούρκων, όπου και τραυματίστηκε θανάσιμα.
Τον ίδιο χρόνο ο Μητροπολίτης Κεφαλλη­νίας Τιμόθεος Τυπάλδος συγκρότησε επανα­στατικό σώμα με 150 κληρικούς κι έλαβε μέ­ρος σε απελευθερωτικές προσπάθειες.
0ι Μητροπολίτες Σαλώνων Τιμόθεος, Θη­βών Ιερόθεος, Λάρισας Μακάριος, Εύβοιας Αμβρόσιος, διετέλεσαν οπλαρχηγοί.
Ο Παπαβλαχάχας ήταν αρχηγός των αρ­ματολών των Χασίων. Βρήκε, μάλιστα, τραγι­κό θάνατο από τον Αλή Πασά στα Γιάννενα.
Ο διάκος του Πατριάρχη Γρηγορίου του Ε' Νικηφόρος Ρωμανίδης, αφού χειροτονήθη­κε ιερέας και χειροθετήθηκε και Αρχιμανδρί­της, υπηρέτησε και διακρίθηκε ως ναυμάχος κάτω από τις διαταγές του Α. Μιαούλη.
Ο Ησαΐας Σαλώνων κήρυξε την επανά­σταση στις 27.3.1821 στην περιφέρειά του, μέσα στο Μοναστήρι του οσίου Λουκά Βοιω­τίας.
Η Μονή του οσίου Λουκά, μετά τη σύ­σκεψη του Δεσπότη Σαλώνων στα μέσα του Μάρτη του 1821 με τους οπλαρχηγούς της περιφέρειας Αθ. Διάκο, κ.ά., έγινε κέντρο επαναστατικό και κατασκευής φυσεκιών.
Ο Δ. Υψηλάντης είχε το αρχηγείο του στο Μοναστήρι του Αγίου Νικολάου Πέτρας.
Ο Αρχιστράτηγος της Ρούμελης Γ. Καραϊ­σκάκης είχε τ' ορμητήριό του στη Μονή Προυσού της Ευρυτανίας.
Ο Ιερομόναχος Σεραφείμ από το Φανάρι Θεσσαλίας ηγήθηκε της επανάστασης των Αγραφιωτών.
Το Μοναστήρι του Ομπλού Πατρών ήταν στρατηγείο των επαναστατών της περιοχής.
Ο Άνθιμος Αργυρόπουλος, ιερομόναχος, δέχτηκε στο Μοναστήρι του την οικογένεια Μπότσαρη και την περιέθαλψε, μετά την άλω­ση του Σουλίου. Ο ίδιος στη Ζάκυνθο, κατά τον ιστοριογράφο Π. Χιώτη, όρκισε μέλη της Φιλικής Εταιρίας το Θ. Κολοκοτρώνη, τους Β. και Κ. Πετιμεζά και τον Νικηταρά. Εργάστηκε δε ως παράγοντας με ασυνήθιστο ζήλο για την ευόδωση της Επανάστασης.
Ο Χρύσανθος Πηγάς, Μητροπολίτης Μο­νεμβασίας και Καλαμάτας, το 1819 μπήκε στη Φιλική Εταιρία κι εργάστηκε εντατικά για την προετοιμασία της Επανάστασης. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τη σύλληψη του από τους Τούρκους, το κλείσιμο του στις φυλακές της Τρίπολης, όπου μαζί με άλλους φυλακισμένους Μητροπολίτες πέθανε κι αυτός από τις κακου­χίες της φυλακής.
Στη Φ. Εταιρία είχαν μυηθεί όλοι σχεδόν οι μητροπολίτες και πολλοί διακεκριμένοι ιερείς και μοναχοί και ιδιαίτερα οι αγιορείτες.
Την Επανάσταση του '21, όπως είναι γνωστό, την κήρυξε Μητροπολίτης, ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, μέσα στο Μοναστήρι της άγιας Λαύρας. Έστω κι αν η ηρωική Καλαμά­τα, που κήρυξε την επανάσταση στις 23 του Μάρτη και που την ευλόγησαν 24 κληρικοί, διεκδικεί τα πρωτεία, γεγονός είναι ότι τα παλληκάρια της περιοχής ορκίστηκαν μέσα στην ιστορική Μονή.
Ο Διάκος, ο Παπαφλέσσας κι ο Σαμουήλ είναι ανεπανάληπτες κληρικές μορφές του 21.
Ο Υψηλάντης έλεγε για τον Παπαφλέσσα ότι «είναι το άλλο μου εγώ».
Επίσης, είναι χαρακτηριστικό ότι ο Υψη­λάντης ξεκίνησε τον απελευθερωτικό του αγώνα από την εκκλησία. Μέσα στον ι. ναό των Τριών Ιεραρχών του Ιασίου έλαβε το πολεμικό ξίφος από το Μητροπολίτη Μολδαυΐας Βενιαμίν Κωστάκη, ο οποίος ευλόγησε και τη σημαία του αγώνα του.
Ακόμα, πολλά Μοναστήρια καταστράφη­καν από τους Τούρκους γιατί λάβαιναν μέρος σ' απελευθερωτικά κινήματα. Αναφέρουμε μόνο ένα για παράδειγμα, τη Μονή Στροφά­δων που κατέστρεψε ο Σουλεϊμάν Β' (1520-60). Και γενικά οι Τούρκοι κάθε τόσο ζητούσαν από την Εκκλησία τις ευθύνες για κάθε απελευθερωτικό κίνημα. Αυτήν αιματοκυλού­σαν γιατί αυτήν θεωρούσαν πνευματική και εθνική Αρχή του Έθνους. Και μόνο αυτή η στάση των Τούρκων απέναντι στην Εκκλησία, της οποίας πολλές φορές σκότωναν τους φο­ρείς της, τα λέει όλα. Είναι χαρακτηριστική και η σχετική ομολογία του Μακρυγιάννη για την τεράστια προσφορά των Μοναστηριών στον αγώνα: «...Τα μοναστήρια ήταν τα πρώτα προ­πύργια της επανάστασής μας... Οι περισσότε­ροι καλόγεροι σκοτώθηκαν εις τον αγώνα». Η Ορθόδοξη Εκκλησία ήταν το Α και το Ω για το υπόδουλο γένος. Το ράσο κόλπωνε μέσα του τη ρωμιοσύνη και η ρωμιοσύνη κολπωνόταν μέσα στο ράσο. Αυτό δεν μπορεί να το ανα­τρέψει καμιά δύναμη. Η ρωμιοσύνη και η ορ­θόδοξη Εκκλησία και στην περίοδο της Τουρ­κοκρατίας πορεύτηκαν αντάμα το δρόμο του μαρτυρίου τους, το δρόμο της σταυρικής τους πορείας κι' επιβίωσαν χάρις στην πίστη τους στην Τριαδική Θεότητα. Χάρις στην ορθόδοξη παράδοση με τις άπειρες και παντοδύναμες διαστάσεις της. Μέσα από τη βυζαντινή εικόνα και το εκκλησιαστικό μέλος, μέσα από τα συ­ναξάρια των αγίων και μέσα από τη ζωή των αρχαίων ηρώων κρατήθηκε η ελληνική ψυχή όρθια ως ότου βρήκε τη δύναμη και τίναξε από πάνω της τον τουρκικό ζυγό. Όσες προπαγάν­δες κι αν θελήσουν ν' αλλοιώσουν αυτή την ιστορική πραγματικότητα δεν θα το κατορθώ­σουν, γιατί μιλούν τα ίδια τα γεγονότα.
Εδώ όμως πρέπει να σταματήσουμε, γιατί αν επεκταθούμε πιο πολύ σε πρόσωπα και σε γεγονότα, σχετικά με τη συμβολή της Εκκλη­σίας στον αγώνα της ελευθερίας του έθνους, δεν θα μας φτάσουν, όπως είπαμε και στην αρχή, τόμοι ολόκληροι.
Πιστεύουμε όμως ότι όσα δειγματικά ανα­φέραμε είναι ικανά να πείσουν κάθε αντικειμε­νικό κριτή, σχετικά με τον πρώτο ρόλο της Εκ­κλησίας κατά τη μακραίωνη τούρκικη σκλαβιά και κατά την εθνεγερσία του '21.
Θα 'ταν όμως παράλειψη κι εδώ αν στο κεφάλαιο αυτό δεν αναφέραμε δύο αντιπροσωπευτικές γνώμες Φιλελλήνων και ξένων πε­ριηγητών, που έχουν ιδιαίτερη σημασία για την αντικειμενικότητά τους.
Ο Άγγλος Humphreys γράφει ότι «Ανάμεσα στους στρατιώτες βρίσκονταν και μεγά­λος αριθμός παπάδων. Αυτοί ήταν οι πρωτερ­γάτες του ξεσηκωμού».
Ο Κορσικανός Πρόξενος της Ολλανδίας στην Αθήνα Domenico Origone λέει πως «Οι Τούρκοι στην Αθήνα κάνουν τα πάντα για να συλλάβουν παπάδες, γιατί, όπως διαδίδεται, οι παπάδες είναι αρχηγοί των επαναστατών.
Ακόμα και το πιο καταπληκτικό: Το βιβλίο της Γ’ Λυκείου της Τουρκίας γράφει: «ο Πατριάρχης και ο ανώτερος Κλήρος των Ρωμιών ήταν επικεφαλής του Έθνους των Γραικών σ' αυτή την Επανάσταση, μαζί με τους καλόγε­ρους».
Και μία ανάλογη βεβαίωση από τη μακρυνή Αμερική, η οποία παρά την απόστασή της, βοήθησε τον αγώνα υλικά και ηθικά.
Στις 16 Ιουνίου 1821 η εφημερίδα «Γκαζέττ» της Μασαχουσέτης πληροφορούσε τους αναγνώστες της ότι «...στο Μοριά ένοπλοι... με επικεφαλής τον ΚΛΗΡΟ εξεγέρθησαν εναντίον των Τούρκων....»
Και ας ξανατονιστεί ότι η συμβολή του κλήρου στον αγώνα ήταν βαθειά συνείδηση του γένους, που την έκφραζε και στα δημοτικά του τραγούδια.

Χαρά που τόχουν τα βουνά
τα κάστρα περηφάνια,
Γιατί γιορτάζει η Παναγιά
γιορτάζει κι η Πατρίδα,
Σαν βλέπουν διάκους με σπαθιά
παπάδες με τουφέκι,
Σαν βλέπουν και τον Γερμανό
της Πάτρας τον Δεσπότη
να ευλογάει τ' άρματα
να εύχεται τους λεβέντες.

Και από εδώ για το κρυφό σχολείο: http://www.impantokratoros.gr/kryfa-sxoleia.el.aspx

ΚΡΥΦΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Μερικοί αμφισβητούν την ιστορική υπό­σταση των Κρυφών Σχολείων, με την αιτιολο­γία, όπως είπαμε, ότι η παιδεία δεν απαγορεύ­τηκε από την τουρκική αυτοκρατορία, γι' αυτό άλλωστε υπήρχαν οι τόσες ονομαστές σχολές του γένους. Αλλά τα αμφισβητούν και για ένα ακόμα λόγο, από την «έλλειψη» ιστορικών ντοκουμέντων σχετικά με τα Κρυφά Σχολειά. Για να δούμε όμως και επί του προκειμένου εί­ναι έτσι τα πράγματα;
«Τα Κρυφά Σχολειά συνεχίζονται εκεί που οι τοπικοί πασάδες και μπέηδες μάχονται τους καλόγερους και τα γράμματα», μας λέει ο Αλ. Ελλάδιος το 1714.
«Ο Γέρο Μαλαξός (Πρωτόπαπας) δίνει μαθήματα κρυφά στο σπίτι του, μέσα σ' ένα εξαθλιωμένο γυμνό δωμάτιο», μας λέει στην Περιγραφή του ο Γκέρλαχ το 1752.

«Το Κρυφό Σχολειό δεν είναι θρύλος. Το συνετήρησε, παρά τις καταδιώξεις, ο βαθύτατος πόθος του τυραννουμένου έθνους να υπάρξει», βροντοφωνεί ο κριτικός - ακαδη­μαϊκός - ιστορικός Δ. Κόκκινος.
Ο Μ. Πηγάς (1535-1602), λόγιος και Πα­τριάρχης Αλεξανδρείας, έκανε έκκληση στον τσάρο της Ρωσίας να φτιάξει σπουδαστήριο ελληνικών γραμμάτων στο βασίλειό του, γιατί στην Ελλάδα κινδυνεύει ν' αφανιστεί. η πηγή της σοφίας. (Ιστορία Ελλην. Έθνους). Εδώ φαίνεται καθαρά ο διωγμός που πέρασαν τα ελληνικά γράμματα κυρίως, τον 15ο και 16ο αιώνα, οπότε και δημιουργήθηκαν αναγκαστι­κά τα Κρυφά Σχολειά, που λειτουργούσαν κα­τά περιόδους κυρίως στις περιοχές των αρμα­τολών και κλεφτών και μάθαιναν τα «κλεφτόπουλα» γράμματα.
«Τα λίγα γράμματα που ξέρω, λέει ο γέρος του Μωριά, τα έμαθα από το "Ψαλτήρι" και το "Οχτωήχι" της εκκλησίας». Ασφαλώς σε κά­ποιο Μοναστήρι κρυφά. (Διήγηση συμβάντων ελληνικής φυλής). Και πράγματι, πώς ήταν δυ­νατό να φοιτήσει σε φανερό σχολείο ένας απόγονος των επικηρυγμένων Κολοκοτροναίων;
Χαρακτηριστικό για το πώς λειτουργού­σαν τα «Κρυφά Σχολειά» είναι και το ακόλου­θο γεγονός:
Όταν ο Ιμπραήμ σκορπούσε την κατα­στροφή στην Πελοπόννησο, ο ιερομόναχος Δοσίθεος, μορφωμένος κληρικός της Ι. Μονής των άγιων Θεοδώρων Καλαβρύτων, πήρε τα παιδιά του Σχολείου των Καλαβρύτων, στο οποίο ήταν δάσκαλος, και τα πήγε και τα δίδα­σκε «εν τοις σπηλαίοις» του Χελμού. (Α. Δασκαλάκης, τομ. Γ «Περί Παιδείας»).
Τα φανερά λοιπόν σχολεία, σε αρκετές περιπτώσεις την περίοδο της τουρκοκρατίας, γίνονταν κρυφά. Έτσι δούλευαν οι καλογεροδάσκαλοι της επο­χής εκείνης. Δεν έχαναν καμιά ευκαιρία για να διδάσκουν το γένος. Είχαν και μετέδιδαν τη συνείδηση ότι η «Πόλη» έπεσε και αλώθηκε μόνο τοπικά, όχι πνευματικά και εθνικά. Ο Χριστιανισμός και ο Ελληνισμός έμεναν άπτωτα και άτρωτα. Αυτά έτρεφαν και μόρφω­ναν το γένος μας.
Και πρώτος λόγος βέβαια για να λειτουρ­γούν «Κρυφά Σχολειά» ήταν το «ΠΑΙΔΟΜΑΖΩΜΑ».
Ο Δ. Ζακυνθηνός στην ιστορία του «Η τουρκοκρατία» σελ. 13 γράφει:
«Κατά τακτά διαστήματα ανά πενταετίαν επί Μωάμεθ του Β', βραδύτερον δε ανά τετραετίαν, τριετίαν η και συχνότερον, διετάσσετο η στρατολογία χριστιανόπαιδων επί τη βάσει των υπό των τοπικών η κοινοτικών αρ­χών τηρουμένων μητρώων. Οι στρατευόμενοι ήσαν συνήθως ηλικίας από δέκα μέχρι δεκα­πέντε ετών».
Τα παιδιά, λοιπόν, που δεν θα υποτάσσον­ταν στο «παιδομάζωμα» ήταν αδύνατο να πη­γαίνουν σε φανερά σχολεία...
Αλλά οι Τούρκοι, κατά περιόδους, όταν αγρίευαν —και αγρίευαν πολλές φορές— απα­γόρευαν την ίδρυση σχολείων για να μη μορ­φωθεί και σηκώσει κεφάλι ο «ραγιάς». Κάθε τόσο, δηλαδή, αναιρούσαν τα περί ελεύθερης παιδείας.
Ο Ρίζος Νερουλός γράφει σχετικά, ότι «οι Τούρκοι απαγόρευαν αυστηρώς σε μερικές περιοχές την ίδρυση δημοσίων σχολείων από φόβο μήπως οι χριστιανοί μορφωμένοι γίνουν δούλοι επικίνδυνοι και δυσκολοκυβέρνητοι».
Έτσι, κατ' ανάγκη, δημιουργούσαν οι μορ­φωμένοι Έλληνες δικές τους εστίες γραμμά­των κρυφά.
Και οι Έλληνες αυτοί, κατά κανόνα, όπως λέγει και ο εθνικός μας ιστορικός Κ. Παπαρργόπουλος, ήταν κληρικοί.
Ο Διονύσιος Θερειανός λέει χαρακτηρι­στικά ότι «Ή Ορθόδοξος Εκκλησία εθέρμανε τα ελληνικά γράμματα, καταψυγέντα εν καιροίς χαλεπωτάτοις».
Ό Παπαφλέσσας, όπως γράφει ο «Λόγιος Ερμής» το 1819, συνιστά με επιστολή του στους κατοίκους της Πολιανής (στην Πελοπόν­νησο) να χρησιμοποιήσουν το Μοναστήρι της Σολομονής για Σχολείο... άλλοτε κρυφό και άλ­λοτε φανερό, ανάλογα με τις περιστάσεις.
Ο Νεόφυτος Μεταξάς, μοναχός της ι. Μο­νής Πεντέλης επί τουρκοκρατίας και μετέπειτα Μητροπολίτης Αθηνών, ο οποίος και συνέχι­σε την παράδοση των μοναχών της Πεντέλης να διδάσκουν τα σκλαβόπουλα γράμματα, γρά­φει, μεταξύ των άλλων, ότι «οι εφημέριοι των μοναστηριών και των ενοριών διετήρησαν, άλλοτε κρυφά και άλλοτε φανερά, με την διδασκαλίαν της πατρίου γλώσσης την παρακατα­θήκην (δηλαδή τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία) αμόλυντον και άμωμον».
Και σαν επιστέγασμα ας ξαναθυμηθούμε αυτό που μαθαίναμε από μικρά παιδιά και που το έκφρασε θαυμάσια η λαϊκή μούσα στα χρό­νια της τουρκοκρατίας, και που αν δεν αποτε­λούσε πραγματικότητα δεν θα το 'κανε τρα­γούδι η παράδοση των ραγιάδων:
Φεγγαράκι μου λαμπρό
φέγγε μου να περπατώ
να πηγαίνω στο σχολειό
να μαθαίνω γράμματα,
γράμματα σπουδάγματα
του Θεού τα πράγματα.
Γύρω από τα θέματα αυτά γενικώς πολλές πληροφορίες μας δίνουν και τα έργα των ιστορικών Π. Καρολίδη, Κ. Παπαρρηγόπουλου, Σπυρ. Τρικούπη, Μιχ. Βολονάκη, Δ. Κόκκινου, Φραντζή, Γρηγ. Παπαμιχαήλ, Αθ. Βακαλόπουλου, Κ. Καιροφύλα, Αν. Γούδα, Κ. Σάθα, Πουκεβίλ - Γάλλου προξένου σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας την εποχή εκείνη. Δημ. Μπαλάνου, Γ. Σωτηρίου, Χρ. Παπαδοπούλου, Τ. Γριτσοπούλου, κ.α. Δεν κάνουμε «σχολαστι­κές» παραπομπές, για να μην είναι κουραστικό το βιβλίο μας.
Και ας το ξαναπούμε, τα Κρυφά Σχολειά ό­σο και αν τα πολεμούν θα βρουν, γιατί είναι ιστορική πραγματικότητα, από τη μια άκρη της Ελλάδας ως την άλλη.
= = =
Ας διαβάσει κανείς το βιβλίο του Τιμόθεου Καλίφη «Μιλούν τα γεγονότα» και θα βρει πολλά στοιχεία.

Αν εχει καθαρό μυαλό και καλή προαίρεση…

Σάββατο, 19 Μαρτίου 2011

ΦΑΚ ΡΕ ΦΙΛΕ, ΦΑΚ !


Δεν το εύχομαι ούτε στον πλεον ορκισμένο εχθρό μου!
Είχα μαζέψει μπόλικα αρχεία στο desktop – επιφάνεια εργασίας μας το μάθανε οι καθηγηταί της πληροφορικής σε σημείο που να μην ξεχωρίζω καλά καλά τα εικονίδια.
Ευκαιρία ηταν να ταξινομήσω τα αρχεία στους σχετικούς φακέλους και μετά να έπαιρνα και ένα back up ώστε να ολοκλήρωνα τη διαδικασία οργάνωσης.

…..Ο ταλαιπωρημένος υπολογιστής άρχισε να αργει χαρακτηριστικά.
Ένα restart θα βοηθήσει την κατάσταση σκέφτηκα, και ….μας τελείωσε!

Χτύπησε ο δίσκος!

Βουρ την επόμενη μέρα για το κατάστημα πληροφορικής, στον φίλο μου που ότι εχει σχέση με τα της τεχνολογίας, απευθύνομαι εδώ και αρκετά χρόνια και ο γιατρός απεφάνθη:

«Αφησέ το να σώσουμε ότι μπορούμε»

Δυο μέρες αργότερα έβαλε μαύρα ρούχα και είπε:

«Κατι βρέθηκε αλλά είναι κατεστραμμένο. Κάνε υπομονή να δοκιμάσω file recovery που θα πάρει μέρες, αλλιώς να πάμε σε εταιρεία data recovery μόνο που ζητάνε πολλά…»

Αν αυτά μου τα έλεγε και βρισκόμουν εκείνη την ώρα στο Σούνιο, μάλλον θα έκανα το τελευταίο βήμα στον γκρεμό.

Πίκρα..

Και τι δεν είχα: Φωτογραφίες, κείμενα, μουσικές, αναμνήσεις, σκέψεις, αρχείο, για την εκπομπή, για το blog, για τη δουλειά μου πράγματα, bookmarks, ότι μπορείς να φανταστείς.

Όλα αυτά χάθηκαν λίγο πριν το back up….

Είμαι πολύ στενοχωρημένος, δεν εχω όρεξη να γράψω, ακύρωσα ολες τις ραδιοφωνικές μου εκπομπές μέχρι νεοτέρας και περιμένω με αγωνία τι θα γίνει.

Ποσα λεφτα πια ζητάνε οι εταιρείες data recovery ? 100, 200, 300 ευρώ;
Παραπάνω;
Καλό παιδί ο φίλος μου αλλά είναι ακριβοθώρητος και δύσκολα τον βρίσκεις.

Ούτε ξέρω πόσο να περιμένω, τι να περιμένω και κυρίως τι θα απογίνει…

Αν κάποιος έχει καμιά ιδέα – πρόταση -  προοσφορά βοηθείας, καλοδεχούμενη.
Εννοώ ιδέα ουσιαστική όχι σαν μια γυαλιστερή παπαριά, για να μην πω χαιρεκακία,  που μου πέταξε ενας ξυπνιτζής στο facebook “ειναι σαν το ποδηλατο... οταν ξεκινησεις να ασχολεισαι, ειναι μαθηματικα βεβαιο οτι μια μερα θα πεσεις κιολας...
Χαρήκαμε για τη γνωριμία, τώρα τι κάνουμε είναι το θέμα….

Προς το παρόν μπαίνω στο νετ από ένα netbook που εχω για τα ταξίδια μου αλλά ισα ισα να βλέπω τα νεα και τα mail μου.

Ας έπαιρνα το back up και μετά ας έβγαζε φλόγες, δεν θα με πείραζε τόσο. Αυτό όμως ήταν πολύ σκληρό..

Και μου κοψε τα πόδια..

Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2011

ΚΟΥΓΙΑΣ, ΜΠΕΟΣ ΚΑΙ ΚΑΣΕΤΕΣ ΜΙΞ


Παρακολουθώ με ασυγκράτητο γέλωτα τις εξελίξεις στο φτωχό και χυδαίο εγχώριο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου. Ζηλεύω οσους νοιώθουν έκπληξη και σχεδόν  λυπάμαι οσους τα «καταδικάζουν». Η λέξη καταδικάζω πρέπει να έχει υποστεί τη μεγαλύτερη ξεφτίλα από ολες τα τελευταία χρόνια. Πετάμε ένα καταδικάζω και κάναμε το χρέος μας. Επίσης, μου φαίνονται πολύ κουτές και πολύ πονηρές ( ανάλογα με το ποιος το λέει ) τις προσπάθειες των απανταχού Σέρλοκ για την εξιχνίαση του εγκλήματος. Σε ποιον τα λέει ο Μπέος, αν είναι κομμένος μόνο ο αντίλογος, αν εχει γίνει συνολικό λιφτινγκ, γιατί βγήκαν τώρα, ποιος τις έδωσε, και λοιπά χαζοχαρούμενα. Τέλος, καγχάζω με οσους χρησιμοποιούν τη λέξη «κασέτα». Οσκαρ παλαιολιθικής εποχής!

Ακουω τον nova spor fm και αισθάνομαι ότι το θέμα πάει να πνιγεί. Λογικό. Αν εξαφανιστούν οι δικοί μας άνθρωποι, με τι θα έχουμε να ασχολούμαστε ως ραδιοφωνικές εκπομπές και ως εφημερίδα; Γίνεται στορι χωρίς αγαπημένους ήρωες;

Δεν με ενδιαφέρει κανένα από τα παραπάνω ερωτήματα. Αδιαφορώ.
Λες και δεν ξέρουμε οτι το ποδόσφαιρό μας δεν είναι και το πιο λαμπερό του κόσμου.
Λες και αν κοιτάξεις τη φάτσα του Μπέου και του Μαρινάκη θα πιστέψεις ότι είναι άγγελοι του Κυρίου που κατέβηκαν στη Γη για να διδάξουν ήθος και αρετή.

Η διαφθορά στο ελληνικό ποδόσφαιρο είναι δεδομένη. Μετά τη δεκαετία του 80 που πέντε ομάδες μας πήρα τον πρωτάθλημα ( Ολυμπιακός – Παναθηναϊκος – ΑΕΚ – ΠΑΟΚ – Λάρισα ) ακολούθησε μια light κυριαρχία του Βαρδινογιάννη,  και μετά το μέγα οργιο του Κοκκαλιστάν. Μωραίνει κύριος ον βούλεται απωλέσαι και ο Μαρινάκης θέλοντας να κάνει επίδειξη ότι ο κόσμος θα ξεχάσει γρήγορα τον παντοδύναμο Κόκκαλη, αποδεικνύεται τρίσχειρότερος. Επι Κόκκαλη είχαμε και το επος της Ριζούπολης αλλα ο Σώκρατες κράτησε τα προσχήματα και δεν έβριζε και δεν πούλαγε μαγκιές στους παίκτες του Παναθηναϊκού.

Η πλάκα είναι πως ο Ολυμπιακός είναι καλύτερος από ολους και δίκαια θα πάρει το πρωτάθλημα αλλά αυτή η αλαζονεία να θέλεις τον αποκεφαλισμό των υπολοίπων, δεν αντέχεται. Τι θα πάθεις ρε αδερφέ αν το πάρεις με 5 βαθμούς διαφορά; Γιατί πρέπει να πουλήσεις μαγκιά για να το πάρεις με 20; Τσάμπα κούραση και άδικη για ολους μας ταλαιπωρία.

Η διαφθορά στο ποδόσφαιρο δεν είναι μονο παραγοντικό και διατητικό σπορ.
Ολοι τη θέλουμε.

Ο Ελληνας οπαδός είναι αυτός που παθιάζεται με το σκορ και όχι με το παιχνίδι.
Ο Ελληνας οπαδός είναι αυτός που χάνει το χρόνο του να διαβάζει άθλια κείμενα με άχρηστες και συνήθως ψεύτικες πληροφορίες, αγοράζοντας αθλητική εφημερίδα
Ο Ελληνας οπαδός είναι αυτός που κάνει μαγκιές με τα ΜΑΤ στην Ελλάδα και μόλις βγαίνει στο εξωτερικό «διδάσκει πολιτισμό» γιατί ξέρει πως δεν θα έρθουν οι δικηγόροι της ΠΑΕ να τον βγάλουν από το κρατητήριο σε μια ωρα
Ο Ελληνας οπαδός είναι αυτός που διαμαρτύρεται ότι ο πρόεδρος δεν «προστατεύει» την ομάδα όταν κάνει ένα λάθος ο διαιτητής.
Ο Ελληνας οπαδός είναι αυτός που ψάχνει σκοτεινές συνομωσίες και λέει «κερδίσαμε» στη νίκη και «το πουλήσαμε» στην ήττα
Ο Ελληνας οπαδός είναι αυτός που ξεφεύγει από το ρόλο του φιλάθλου και γίνεται παράγοντας, οικονομικός αναλυτής, θέλει να ασκει διοικητικά καθήκοντα, που κάνει τον προπονητή, «ξέρει από μέσα» τι γίνεται με τους διαιτητές και ποιος σφυρίζει τι.
Ο Ελληνας οπαδός είναι αυτός που δεν ξέρει να χάνει
Ο Ελληνας οπαδός είναι αυτός που αρέσκεται να βγαίνει στα αθλητικά ραδιόφωνα για να κάνει μια βαρυσήμαντη τοποθέτηση της πλάκας.
Ο Ελληνας οπαδός είναι αυτός που, ειδικά το καλοκαίρι, του αρέσει να διαβάζει τα παραμύθια των αθλητικών εφημερίδων για τις μετεγγραφές και ως γνωστόν κάθε καλοκαίρι, η μεικτή κόσμου διαπραγματεύεται συμβόλαια με ομάδες του πρωταθλήματός μας.
Ο Ελληνας οπαδός είναι αυτός που θέλει τη νίκη πάση θυσία και σε περίπτωση εύνοιας, θα θυμηθεί το 1856 που είχε ευνοηθεί σε μια αντίστοιχη φάση ο αντίπαλος, οπότε αυτό μεταφράζεται σε «πατσίσαμε»
Ο Ελληνας οπαδός είναι αυτός που θέλει 50-50 και εννοεί 50 δικά μου και 50 της ομάδας μου
Ο Ελληνας οπαδός είναι ενας αμόρφωτος ρεμπεσκές που ενημερώνεται από έναν επίσης αμόρφωτο δημοσιογράφο, ο οποιος ηρωοποιεί αμόρφωτους ποδοσφαιριστές.

Για την ικανοποίθηση του Ελληνα οπαδού γίνονται όλα. Μια χαρά πελάτης είναι το βόδι! Αυτή είναι η κουλτούρα μας, Μπεους και Μαρινάκηδες υποστηρίζουμε. Τους Πηλαδάκηδες όμως τους θεωρούμε, λίγους, άσχετους και ανίκανους.

Εχουμε μια χρυσή ευκαιρία να δώσουμε το σύνθημα για αλλαγή αυτού του νοσηρού καθεστώτος.

Να κάνουμε αποχή από το γήπεδο.
Να κάνουμε εμπάργκο στις αθλητικές εφημερίδες.
Αντε, ας ακούμε ραδιόφωνο μια και δεν είναι προσμετρήσιμο.

Αν ο κόσμος δείξει ότι τους σιχάθηκε και το προϊον που λέγεται ελληνικό ποδόσφαιρο εχει μηδέν έσοδα από εισιτήρια ή θα ξεκουμπιστούν τα λαμόγια ή θα αλλάξουν τακτική.

Εμεις τους ενισχύουμε σε όλα αυτά που κάνουν. Δεν είδα πολλούς οπαδούς του Ολυμπιακού επι Κόκκαλη να διαμαρτύρονται για την παράγκα. Ολοι πήγαιναν στα ετήσιο πανηγύρια για να σηκώσουν τον 5ο,  το 6ο το 7ο κοκ.

Αυτοί είμαστε. Και αν φύγει αύριο ο Μπεος, θα βρεθεί κάποιος άλλος να κάνει τη δουλειά. Στην Ελλάδα ποτέ δεν είχαμε πρόβλημα να βρούμε τύπους σαν τον Μπεο και σαν τον Μαρινάκη.

Το έργο το έχουμε ξαναδεί. Από τις κασέτες τότε,  του Τριανταφυλλόπουλου.
Κουκουλώθηκαν όλα.
Ηδη ο Κούγιας αρχίζει να τα μαζεύει: Δεν θυμάμαι αν οι κασέτες ήταν δυο ή τέσσερεις, αν μου τις έδωσαν ή αν ηρθαν σε φάκελο στο γραφείο μου και αύριο πάλι θα αλλάξει.

Οι δημοσιογράφοι του nova spor fm στέκονται με περισσό ενδιαφέρον στο αν ήταν μοντάζ ή όχι - λες και αν ηταν λέξη λέξη μοντάζ  θα το καταλάβει κανείς. Δεν είναι κασέτες πια, mp3 είναι οπότε κόβεις και ράβεις κατά το δοκούν. Επίσης εστίασαν  σε ποιον να μίλαγε ο Μπεος. Αυτό είναι το πρόβλημα μας;  Εντάξει, φίλος σας ο Μπεος, όμως η αποπροσανατολιστική τακτική βγάζει μάτι.
Δεν ξέρω αν τελίκά αυτό το ρημάδι το κράτος κάνει τίποτα. Δεν είμαι αισιόδοξος. Στην Ιταλία που κοροϊδεύουμε τον Μπερλουσκόνι έπιασαν και μερικούς. Εριξαν τη Γιουβέντους από την πρώτη κατηγορία. Κάτι έκαναν. Εμεις εδώ, ακόμα και το θέμα με τη δωροδοκία του Κομπότη θα το εξετάσουμε σε 5 χρόνια λόγω των έξυπνων αναβολών στο δικαστήριο..

Σε προσωπικό επίπεδο, έχω κόψει το γήπεδο εδώ και χρόνια. Δεν τους δίνω τα χρήματα μου. Δεν αγοράζω ποτέ αθλητική εφημερίδα. Μου φαίνεται υποτιμητικό.
Λίγα ματς έχω δεί της ΑΕΚ φέτος ( 6-7 ) και αυτά με παρέα από την τηλεόραση.

Η καλύτερη διαμαρτυρία είναι η αποχή του κόσμου.
Αλλά τι λέω, ο γάβρος εχει να πανηγυρίσει την κούπα και ο βάζελος νοσταλγεί τον Νικόλα Πατέρα, που πέρυσι ηταν το αντίπαλον δεος απέναντι στον Κόκκαλη.

Εμεις όμως είμαστε πρόβατα. Παίρνουμε τηλέφωνο στα ραδιόφωνα, λέμε τις βλακείες μας, αυτοθαυμαζόμαστε  και εκτονωνόμαστε. Αγοράζουμε αθλητική εφημερίδα και μας φτιάχνει η χυδαιότητα και η αθλιότητα.  Και αν γίνει και τίποτα, μπουκάρουμε και στο γήπεδο ναουμ…  Γιατί είμαστε μάγκες.

Την απάντηση σε όλα αυτά θα τη δώσεις εσυ και εγω με τη συμπεριφορά σου. Η βια είναι για πολλούς μια λύση αλλα θα δημιουργήσει περισσότερα προβήματα. Ασε που είναι και επικίνδυνη. Αν περιμένεις ο διεφθαρμένος να τιμωρήσει τον διεφθαρμένο, σώθηκες. Αν θέλεις να τους ενισχύεις με το χρόνο και τα χρήματα σου, καλά κάνουν και σε δουλεύουν κατάμουτρα.

Συνειδητοποιώ πως και το περσινό και το φετινό πρωτάθλημα δεν χρειάζονταν ιχνος διαιτητικής υποστήριξης και παράγκας. Ο Παναθηναϊκος πέρυσι και ο Ολυμπιακός φέτος ούτως ή άλλος ηταν καλύτεροι… 
Τελικά η γοητεία της κυριαρχίας, αποδεικνύεται ανίκητη... 

Σάββατο, 5 Μαρτίου 2011

ABOUT


Γεννήθηκε στην Αθήνα.

Ψέματα.

Αλλού ήταν αλλά ο ληξίαρχος ηταν σε στάση εργασίας, βαρέθηκε να ψάχνει και σημείωσε το σχετικό κλισέ.

Ο καλύτερος του φίλος τον αποκαλεί κάθαρμα, όνειρό του είναι να κάνει τον γύρο του Ατλαντικού με μηχανότρατα και το πτυχίο του το πήρε με μέσον. Όπως και το δίπλωμα οδήγησης.

Απεχθάνεται το τάβλι γιατί δεν μπορεί το φλογερό του πνεύμα να υποκύπτει στις ενδείξεις ενός ζαριού αλλά λατρεύει το σκάκι. Μεταξύ των φίλων του είναι ο καλύτερος στο σκάκι. Πήγε να παίξει μια φορά σε τουρνουά, σημείωσε παταγώδη αποτυχία και επέστρεψε στις νίκες με τους φίλους του. Και στο μπιλιάρδο.

Του είπαν για να τον κοροϊδέψουν ότι έχει ωραία φωνή, μόνο που το πήρε στα σοβαρά. Έχει ραδιοφωνική εκπομπή: Κάθε Παρασκευή βράδυ 9-11 στον M-WORD Radio - http://www.m-wordradio.gr/

Κάνει και τον DJ με την ίδια επιτυχία που είχε και το πρώτο ταξίδι του Τιτανικού και θα τον βρεις να μιξαρει σε ετερόκλητα μπαράκια. Χάνει τις λούπες, χάνει στην αγάπη και κερδίζει στις μπύρες.

Είναι τόσο ψώνιο που πιστεύει ότι γράφει ωραία και εκφράζεται συστηματικά στο blog του, το www.suspect.gr
 
Εχει και σελίδα στο Facebook: https://www.facebook.com/Suspect

Αρθρογραφεί στο καλύτερο ελληνικό περιοδικό για το μπάσκετ, το ALL STAR BASKET γιατί απείλησε με απεργία πείνας και τον λυπήθηκαν.

Του αρέσει και η φωτογραφία και κάνει τον καλλιτέχνη εδώ: https://picasaweb.google.com/101265133732548396442

Εχει και κανάλι στο youtube: http://www.youtube.com/user/Suspectblog

Και twitter: https://twitter.com/suspectblog

Και ινστα: https://www.instagram.com/suspectblog/

Και Skype: suspect.suspect

Και Google+ : https://plus.google.com/u/0/101265133732548396442/about

Είναι άγαμος και θα παραμείνει. Δεν τον αντέχει καμία.

Πέμπτη, 3 Μαρτίου 2011

ΡΗΤΑ ΚΑΙ ΓΝΩΜΙΚΑ part 60



Η  παρατηρηση του Suspect για τη δικτυακη λιγουριωση: Αδερφε, όταν μια κοπελα σου βαζει ένα like στο facebook status σου ή σε ένα τραγουδι, δεν σημαινει ότι θελει να την πηδηξεις κιολας!


Η Ελλάδα δεν χρειάζεται πολιτικούς για να λυπούνται, αλλά πολιτικούς που θα κάνουν τους παρανόμους να λυπούνται. 


Θαυμάζω την τελετή της Αφής της Φλόγας στην Ολυμπία. Οι ιέρειες προχωρούν σαν να τις βάρεσε εγκεφαλικό
 
Αμα πάρεις λάθος τρένο, όπου και να κατέβεις, πάλι λάθος θα είσαι.


Λέει η γυναίκα στον άντρα:
- Έχω κάνει έρωτα με τέσσερις άνδρες κι εσύ έχεις πηδήξει οκτώ γυναίκες.
Ωστόσο, όλοι αποκαλούν εμένα ΤΣΟΥΛΑ κι εσένα ΑΛΗΘΙΝΟ ΑΝΤΡΑ.
Μπορείς να μου το εξηγήσεις αυτό;
-Είναι απλό.
Όταν μια κλειδαριά ανοίγεται από πολλά κλειδιά, είναι ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΗ ΚΛΕΙΔΑΡΙΑ.
Αλλά όταν ένα κλειδί ανοίγει πολλές κλειδαριές, λέγεται
MASTER KEY !!!


Την ημέρα που διαδηλωτής θα παραδώσει στους μπάτσους κάποιον με μολότοφ/σφυρι/λοστό/κουκούλα/πέτρα κλπ θα κατεβώ και γω σε πορεία


Απεργώ: Οχι στην αναξιοκρατία, Οχι στις συντεχνίες, Όχι στα βίσματα και στα ρουσφέτια, Όχι σε αυτους που τόσα χρόνια δεν έκοβαν απόδειξεις, Όχι σε αυτούς που κάθονταν και έπαιρναν επιδόματα χωρίς λόγο και άδειες από τη σημαία, καθώς και διάφορα γρηγόροσημα! Ουπς...μόνος μου έμεινα..


Για ένα σοβαρο θεμα, ας μη χαλάμε την εύθυμη ατμόσφαιρα με κανονικές συζητήσεις.

Κάποτε 300 πέθαναν για την Ελλάδα...
Σήμερα η Ελλάδα πεθαίνει για 300

Αν θες να ριξεις κερατο και να απαλλαγεις από τις τυψεις σου, παντα, μα παντα βρισκεις τροπους..

Αν εξαιρέσουμε την πραγματικότητα, όλα τ' άλλα πάνε καλά.

Τρίτη, 1 Μαρτίου 2011

ΟΥΓΚΑ ΟΥΓΚΑ


Μια καινούρια μόδα εμφανίζεται στο πολιτικό προσκήνιο
και απο τη μια έχει πολυ πλάκα αλλα απο την αλλη παρουσιάζει μια πρωτοφανή ξεφτίλα.

Τις προάλλες, μίλησε ο πρωθυπουργός στην αίθουσα του πανεπιστημίου Humboldt της Γερμανίας και ο Πάγκαλος στο Ελληνικό Σπίτι της Πανεπιστημιούπολης στο Παρίσι, όπου είχε προγραμματιστεί προβολή της ταινίας του Κώστα Γαβρά «Ζ», παρουσία του σκηνοθέτη. Πετάχτηκαν μερικοί επαναστάτες της πλάκας, απο αυτούς που πιστευουν οτι φορωντας ενα μπλουζακι του Τσε Γκεβαρα, μπορουν να τον κοιταξουν και στα ματια, και θεώρησαν ότι έκαναν κάτι σπουδαίο.

Είναι εύκολο την ώρα που αρχίζει να μιλάει ο άλλος να πετάγεται και να ουρλιαζεις "κλέφτες αλήτες και λωποδυτες"

Το θέμα όμως είναι αν έχεις και κάτι ουσιαστικό να πεις.
Μου έκανε θετική εντύπωση το γεγονός ότι και ο Παπανδρέου και ο Πάγκαλος κάλεσαν τον όχλο σε διάλογο. Ούτε κρύφτηκαν, ούτε έτρεξαν προς την έξοδο.
Ο οχλος έκανε αυτο που κάνει πάντα. Όταν αναζητείται ένας με προσωπικότητα "έλα μωρε τώρα, ναουμ, που θα μιλήσουμε κιόλας"

Ο Ελληναρας ανεξάρτητα άν σπουδάζει στην παραλία των Παξών,  στην Αθήνα ή στη Σορβονη, παραμένει Ελληναρας.

Γιατί αυτοί οι φοβεροι και τρομεροι ιδεολογοι δεν πήραν το λόγο σαν άνθρωποι να αντιπαρατεθούν με τους πολιτικούς μας ταγους;

Γιατί αυτοί οι τύποι ήξεραν μόνο να εκφράζονται με Ουγκα Ουγκα και όχι με αρθρωση και λέξεις;

Τι και καλά, σπουδές εκαναν εκει τρώγοντας τα λεφτά των γονιών τους και δεν ήξεραν να σχηματίσουν μια πρόταση εκτος απο κραυγές;

Μήπως τελικά δεν είχαν τίποτα να πουν και απλώς ήθελαν να κάνουν φιγούρα στους φίλους τους και να πουλάνε μούρη σε γκομενες τύπου "Δες με στο YouTube πως τα χώσα στον Γιώργο;"

Αν ήταν ενα πάρτι μιας φίλης τους που θα γιορτάζε την γέννα της αγαπημένης της σκυλίτσας, να κάνω τον κόπο να το καταλάβω.

Όμως ο άλλος είναι εκλεγμένος πρωθυπουργός.
Καλός, κακός, κουτσος, στραβός. Αυτός είναι. Οφείλεις να σέβεσαι το αξίωμα του.
Δεν μπορει να πηγαίνει να μιλήσει στο εξωτερικο και να πεταγεσαι να λες κουταμαρες μόνο και μόνο για να κάνεις επίδειξη της σαχλαμάρας που σε δέρνει. Με αυτόν τον τρόπο ξεφτιλίζεις ολους εμας που αν μας καλούσε στο ίδιο βήμα κάτι θα είχαμε να πούμε και δεν είμαστε το ιδιο με σένα που απλώς δικαιώνεις τη θεωρία του Δαρβίνου και ως πρόγονο είχες τον πίθηκο. Και μάλιστα, ο άλλος να μη μασάει και να σε καλεί στο βήμα να πάρεις το λόγο και να το αποφεύγεις.
Δεν μπορει να τιμάται κοτζαμ Γαβρας και να κανεις την εκδήλωση καμπριο επειδή νομίζεις ότι είσαι γίγαντας. Και ο Πάγκαλος να σε καλεί σε ανοιχτή συζήτηση και να συνεχιζεις να γκαριζεις σαν πειναλεος γάιδαρος.

Ο άνθρωπος που είναι εκει, εκπροσωπεί το ελληνικό κράτος. Δεν είναι ο κολλητός σου που βρίσκεται στην απέναντι εξέδρα.

Λόγω της ιστορικής συγκυρίας και της εποχής που διανύουμε, να καταλάβω τη διαμαρτυρία. Όμως όταν ο άλλος σου απευθύνει το λόγο και το αποφευγεις, τότε στην καλύτερη είσαι κότα και στη χειρότερη πρόβατο που σε έβαλαν να κανείς ενα happening.

Περισσότερο λυπάμαι τους εγχώριους χειροκροτητες της βλακείας.
Σιγά την επανάσταση και τη μαγκιά.
Το να κραξεις πίσω από ένα πλήθος είναι το πιο εύκολο.Ετσι κάνουν και στο γήπεδο. Ποια είναι η διαφορά;
Το να μιλήσεις και να ξέρεις να μιλήσεις, είναι δύσκολο.

Εσυ που διαβάζεις τώρα, ξέρω τι σκέφτεσαι.
Πριν απο αρκετό καιρό, ο Ευάγγελος Βενιζέλος είχε καλέσει bloggers στο πλαίσιο της υποψηφιότητας του για την προεδρία του ΠΑΣΟΚ
Ειχα παει γεμάτος περιέργεια και πριν βιαστεις να με κατηγορησεις για politically correct, ρίξε μια ματιά εδώ:
http://suspect-enjoys-the-silence.blogspot.com/2007/11/bloggers.html