Τρίτη, 13 Απριλίου 2010

ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ



Πριν από λίγες μέρες διυνησα ένα μεγάλο μέρος της αττικης οδού. Ήταν νύχτα, ο δρόμος αδειος και απολάμβανα τα φώτα, τη χαμηλή ταχύτητα και τις ταξιδιαρικες μουσικές που είχα επιλέξει.
Μου ήρθε ένα ψυχολογικό και όταν γύρισα στο σπίτι μου, έστειλα το ακολουθο mail στην ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ ΑΕ:

= = =
Αγαπητοί κυρίοι, χθες το βραδι διυνησα μια μεγάλη απόσταση στην Αττικη Οδο και εκανα μερικές σκέψεις που με το παρόν θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας. Το πολύ πολύ να τις διαγράψετε.
 Εχετε ομολογουμένως προσπαθήσει να δώσετε μια πράσινη νότα στην Αττική Οδο. Νομιζω πως το καλύτερο σας σημείο είναι αυτό κοντά στην έξοδο 11 που εχει και το περισσότερο πράσινο.  
Θελω με το παρόν να κάνω μερικά σχόλια:  
  1. βάλτε περισσότερα δέντρα. Καλή η «πρασινάδα» αλλά το δέντρο απορροφά περισσότερο διοξείδιο, αποδίδει περισσότερο οξυγόνο ( ο ισκιος εδώ δεν μας ενδιαφέρει ) και κυρίως είναι καλύτερο ηχητικό φράγμα.
  2. Η ελληνική χλωρίδα έχει πολλά δέντρα που και αειθαλλή είναι και νερό δεν ζητάνε. Μπορείτε σχεδόν σε κάθε περιθώριο, να βάλετε και από ένα.
  3. Να βάλετε περισσότερα «μάτια της γάτας» που ειδικα τη νύχτα είναι σχεδόν η μισή οδήγηση!
  4. Αναρωτιόμουν ποσο καλύτερη είκονα θα είχε η Αττική Οδός αν αυτές οι μεγάλες επιφάνειες τσιμέντου ήταν βαμμένες. Αντί για αυτό το σχεδόν τρομακτικό τσιμέντο με τις ραβδώσεις από τα καλούπια, πόσο ωραίο και πόσο φωτεινό θα ήταν το βράδι αν το είχατε βάψει.  
Μπορείτε να βάλετε είτε γκράφιτι που ομολογουμένως θα έδινε έναν εντυπωσιακό τόνο σε ολόκληρο τον αυτοκινητόδρομο ( και είμαι σίγουρος πως οι οδηγοί θα ελάττωναν ταχύτητα για να το δουν ) είτε για λόγους κόστους εστω μέσα στις σύραγγες, το λευκό που θα έδειχνε πιο φωτεινό τον δρόμο. Το λευκό χρώμα θα βοηθούσε επίσης ώστε τα θερμά καλοκαίρια να υπάρχει χαμηλότερη θερμοκρασία. .
 Γνωρίζω εκ των προτέρων πως θα αντιτείνετε το κόστος.
 Πίστευω όμως ότι με τόσο υψηλό κόμιστρα που έχετε, αν πραγματικά το θέλετε, όλο και κάτι θα περισσεύει ώστε η Αττική Οδος να είναι παράδειγμα σε ολη την Ευρώπη.
 Με εκτίμηση,
 Suspect
= = =

Μου απάντησαν μετά από μια εβδομάδα. Με κάθε επισημότητα, με PDF αρχείο με μια περίεργη κωδικοποίηση (μου βγήκαν τα δάχτυλα στην πληκτρολόγηση ) και μου έγραψαν τα εξής:

Αγαπητέ κύριε,

Σας ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο που διαθέσατε να μας εκφράσετε εγγράφως τις υποδείξεις σας. Σχετικά με αυτές θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε τα εξης:

Η διαχείριση του περιβάλλοντος υπήρξε προτεραιότητα ηδη από τη φάση κατασκευής της Αττικής Οδου, με σχεδιασμό και κατασκευή μέτρων προστασίας του περιβάλλοντος, τα οποια έχουν χαρακτηριστεί πρωτοποριακά.

Μεταξύ των έργων αυτών αξίζει να σημειωθεί ο εμπλουτισμός της τοπικής χλωρίδας με εκτεταμένες φυτεύσεις ανω του 1.000.000 φυτών συμβατών με την τοπική χλωρίδα, κατά μήκος της Αττικής Οδου, και των περιβαλλόντων χώρων και ενώ σημειώνονται και επιπλέον δενδροφυτεύσεις.

Θα θέλαμε επίσης να γνωρίζετε ότι τα είδη που εχουν επιλεχθεί από τους μελετητές πρασίνου κατά την κατασκευή διαφέρουν ανάλογα με το μικροκλίμα της περιοχής που εχουν φυτευτεί και την ανθεκτικότητα τους στις ειδικές συνθήκες του αυτοκινητόδρομου.  Ως εκ τούτου εχουν επιλεγεί είδη ( πχ μεσημβριάνθεμο, πυράκανθος, πικροδάφνη, κλπ ) τα οποια παρουσιάζουν γρήγορη ανάπτυξη ριζικού συστήματος, ανθεκτικότητα σε έλλειψη νερού και άμεσο αισθητικό αποτέλεσμα.

Επίσης στα περισσότερα πρανή της Αττικής Οδου εχει εφαρμοστεί η μέθοδος της υδροσποράς δηλαδή η σπορά ειδικής σύστασης μείγματος σπόρου μαζί με κολλώδη ουσία, κυτταρίνη και ανόργανο λίπασμα, με σκοπό τη δημιουργία επιφανειακού στρώματος χλοοτάπητα ανθεκτικού στις ακραίες θερμοκρασίες με ζωηρή ανάπτυξη τον χειμώνα και ασθενή το καλοκαίρι λόγω μειωμένης υγρασίας.

Σε ότι αφορά την παρατήρηση σας για τα «μάτια της γάτας» θα θέλαμε να γνωρίζετε ότι για λόγους ασφαλείας εχουν ηδη αντικατασταθεί στην Αττική Οδο για λόγους ασφαλείας από ακουστικές ταινίες.
Ο αυτοκινητόδρομος εν γένει εχει σχεδιαστεί με αυστηρές τεχνητές προδιαγραφές ασφαλείας που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων πυκνή συστάδα ιστών φωτισμού.

Τέλος σε ότι αφορά την υπόδειξη σας για τη ζωγραφική επι της οδού ( γκράφιτι ) θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι κάτι τέτοιο αντενδείκνυεται αποκλειστικά και μόνο για λόγους ασφαλείας ( προκειμένου να μην προκαλείται δηλαδη οπτική όχληση και απόσπαση των κινουμένων επι του αυτοκινητοδρόμου της Αττικής Οδου ).

Σας ευχαριστούμε πολύ για τη συνεργασία σας και το ενδιαφέρον σας και είμαστε πάντα στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία χρειασθείτε. 

Σας ευχόμαστε καλές διαδρομές

Με εκτίμηση
Για την εταιρεία «ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΑΕ»
Υπηρεσία Διαχείρισης θεμάτων

= = =
ΕΠΑΝΗΛΘΑ
= = =

Σας ευχαριστω πολυ για την αμεση και ευγενικη σας απαντηση.

Σεβαστα τα οσα γραφετε για το πρασινο καθως επισης και για το γκραφιτι.
Θα μου επιτρεψετε 3 σχολια:

1. Δεν καταλαβαινω τι εννοειτε με τις ακουστικες ταινιες. Απλως, σας προτεινω να κανετε μια νυχτερινη βολτα και θα διαπιστωσετε ιδιοις ομμασι οτι αν και το φως "απο πανω" ειναι αρκετο αλλα "στο δρομο" ειναι ελαχιστο. Πολλοι ( ας μη γελιομαστε ) οταν ειναι ανοιχτη η Αττικη Οδος, πατανε γκαζι, τι πατανε δηλαδη, του δινουν και καταλαβαινει, χρειαζεται καλυτερη νυχτερινη σημανση.

2. Τουλάχιστον μπορειτε να  βαψετε με λευκο χρωμα. Αυτο το ...τσιμεντενιο τσιμεντο  δεν αντεχεται!

3. το γεγονος οτι εχετε προσπαθησει με το πρασινο ειναι αληθεια. Καντε ομως μια βολτα και θα δειτε πως χρειαζεται πολυ μεγαλυτερη προσπαθεια. Καλος ο χλοοταπητας, καλυτερα τα δεντρα.

Σε γενικες γραμμες, μπορει η Αττικη Οδος να ειναι μια τεραστια ανασα για την Αττικη αλλα απο πλευρας αισθητικης εχει πολυ δρομο ακομα...

Τελος θελω να ρωτησω αν εχω την αδεια σας να ανεβασω την απαντηση σας στο μπλογκ μου

Σας ευχαριστω εκ των προτερων,

suspect

υγ. Ναι, το γκραφιτι μπορει να αποσπασει την προσοχη, το καταλαβαινω. Μπορειτε ομως αν θελετε να βαλετε στα σημεια των διοδιων.

Και η απαντήση που έλαβα ήταν ότι μπορώ να καταχωρήσω την απαντηση τους χωρις κανενα επιπλεόν σχόλιο για τη δευτερολογία μου.
 = = =
Ναι μεν μου απάντησαν αλλα πέραν των εταιρικών κλισε, δεν είδα κάτι αξιοσημείωτο…




2 Λογομαχιες:

Δημοσίευση σχολίου