Παρασκευή, 30 Ιουνίου 2006

ΚΟΡΙΟΛΑΝΟΣ - ΗΡΩΔΕΙΟ

Απο τις πιο κουραστικες παραστασεις που εχω δει. Στο τελος χειροκροτησα μανιωδως, οχι γιατι εντυπωσιαστηκα αλλα γιατι επιτελους τελειωσε.

Περι του «Κοριολανου» ο λογος, του Σεξπιρ ( ποτε δεν καταλαβα βαση ποιου ορθογραφικου κανονα το γραφουν Σαιξπηρ ) σε σκηνοθεσια Κακογιαννη με τον Κυριακιδη, τη Βουρτση, τον Βογλη, τον Κεντρο και τα αλλα παιδια..

Με σκοτωσε ψυχολογικως. Με διελυσε. Μονο κατοπιν ποσης 13 τεκιλων, επανηλθα. Ειχαμε εισιτηρια στο πανω διαζωμα. Για να δεις, θες κυαλια. Δεν ειχαμε. Ξερω. Ας προσεχαμε. Αν εξαιρεσω τον Κυριακιδη και τον Βογλη τους υπολοιπους τους χαναμε ακουστικως. Λιγο η φαντασια, λιγο η εικονα, λιγο το ψιλοπεριπου εβγαζα ακρη αλλα με κοπο.


Παρασταση 3 ωρων. Δεν ξερω, ωρες ωρες με πιανουν κατι φιλοσοφικα ερωτηματα τυπου αν υπαρχει θεος, τι ειναι αγαπη, αν μπορει να βρει κανεις αληθινους φιλους, ποιος θα δειρει τον Σουγκλακο, σε ποια θεση παιζει ο Ζιοβανι και χθες προστεθηκε ακομα ενα. Αφου ρε φιλε, οτι εχεις να μας πεις, μπορεις να το κανεις σε 1-1,5 ωρα, γιατι πρεπει να καθομαστε στο επιβλητικο πλην αβολο Ηρωδειο για 3; Ολοι λενε οτι ο Σεξπιρ, ο μεγιστος, ο τρανος, ο γιγαντας.

Τολμω να διατυπωσω οτι δεν μου αρεσε. Ανακαλυψα επισης ποια ηταν η πηγη εμπνευσης του Φωσκολου για τους επικους διαλογους των ατελειωτων σιριαλς του. «Ω τρισκαταρατε, σκοτεινε αρχοντα, γιε του πενθους και της μοιρολατριας, ειθε να σου χαρισουν οι θεοι ολες τις αρρωστιες του κοσμου, η φλογα του σπαθιου μου θα πεσει πανω σου και θα σου καρατομησει ολες τις φλεβες και τις αρτηριες σου, το μισος μου για σενα τοσο δυνατο οπως ο τριτος δεξια βραχος στο ακρωτηρι του Γιβραλταρ, η λαβα που καιει την καρδια μου θα γινει ορμητικος ποταμος που θα σε πνιξει στο πελαγος της ανυπαρξιας, ω κλαυσιγελε, ανθρωπαριο που τολμας να με κοιτας πανω απο το πηγουνι και κατω απο το μετωπο.»

Και ολα αυτα απλως για να πεις στον αλλον «αει παρατα μας», ε, συγγνωμη αλλα δεν το αντεχω. Ξυλινος και υπερβολικος λογος που με κουραζει. Οσο για τους ηθοποιους, ο Κυριακιδης με αφησε οπως συνηθως εμενε και ο Ατματζιδης στη δυση της καριερας του. Αγαλμα. Τον ειχα ικανο μονο για σιριαλ της πυρκαγιας, του ερωτος και του ολεθρου αλλα ηταν σπουδαιος. Ο Bογλης μπερδεψε 5 φορες τα λογια του αλλα η υποβλητικη του παρουσια σχεδον εσβησε το ψεγαδι. Η Βουρτση στο δευτερο ημιχρονο εκανε αυτο που ξερει καλα. Εκλαψε. Στο δικο της σημειο,που κορυφωνοταν το δραμα της παραστασης, δεν ακουγοταν. Ο Κεντρος ειναι καλυτερος, πολυ καλυτερος σε κλειστους χωρους και μαλλον χαθηκε στο ανοιχτο γηπεδο. Οι 2 δημαρχοι ηταν εξαιρετικα πειστικοι σε σημειο που αν ειχα μια μολοτοφ ( που ειναι και της μοδας ) θα τους την πεταγα. Φωτισμοι και μουσικη παιρνουν θετικο προσημο οπως επισης και οι χορογραφιες που προσεφεραν ωραιο θεαμα.

Σιγουρα, η παρασταση ειχε πολλα να πει, ειχε μπολικο food for thought. Με τετοιο κειμενο και με τοσο μεγαλη διαρκεια μετετραπη σε thought for food, cigar, drink and sleep.

Για την ιστορια, τα στοιχεια της παραστασης:ΚΟΡΙΟΛΑΝΟΣ ΔΡΑΜΑ του Ουίλιαμ Σαίξπηρ Σκηνοθ.: Μ. Κακογιάννης. Παίζουν: Βλ. Κυριακίδης, Μ. Βούρτση, Γ.Βόγλης, Γ. Κέντρος, X. Εμμανουήλ, Ν. Χατζόπουλος, Μ. Βακούσης, Τ.Παπαμόσχου. Σκην.: Απ. Βέττας. Κοστ.: Γ. Μετζικώφ. Μουσ.: Κ.Κακογιάννης. Οπλομαχίες: Κ. Μπουμπούκης Η μυρωδιά του πολέμου και της φρίκης, η ρωγμή στην ηθική του ανθρώπου,και στο κέντρο μια αμφιλεγόμενη σκληρή προσωπικότητα ενός Ρωμαίου στρατηγού

Κυριακή, 18 Ιουνίου 2006

ΡΗΤΑ ΚΑΙ ΓΝΩΜΙΚΑ part 10

Αν η δουλεια ηταν ευχαριστηση δεν θα σε πληρωναν για να την κανεις.

Δεν μου χρωστας τιποτα απο αυτα που σου οφειλω

Αν πολεμάς τα τέρατα, να προσέχεις κατά την διάρκεια μην μεταμορφώνεσαι σε ένα από αυτά

Δεν μου αρέσει να υποστηρίζω έμμεσα ή άμεσα το αλκόολ, ναρκωτικές ουσίες, ή άλλες μεθόδους έμπνευσης και πνευματικής διέγερσης, αλλά όπως έλεγε και o κολομβιανος προσωπικος μου ποτοαναμεικτης “ ….αρκετά από αυτά δουλεύουν πραγματικά...»

Για να ανακαλυψεις τα ελαττωματα μιας γυναικας, επαινεσε την στις φιλεναδες της

Όταν βρεθείς στη μικρή περιοχή, βάλε το γκολ και μετά έλα να συζητήσουμε για το ποιες επιλογές είχες…

Δικηγόροι, Ζωγράφοι, πολιτικοι και Δημοσιογράφοι : Oι μοναδικοί άνθρωποι που μπορούν να κάνουν το άσπρο μαύρο

καμια φορα οι ανθρωποι προτιμουν τη σιγουριά της θλίψης από την αβεβαιότητα μιας νέας περιπέτειας

Και ζούμε όλοι καλά και κάποιοι καλύτερα

Roi Mat

Με τις υπέροχες μνήμες δεν μπορεί να αναμετρηθεί κανένας.

Μπορεί να μην πήγατε εκεί που σκοπευάτε να πάτε, αλλά προσπαθήστε να καταλήξετε εκεί που θέλετε να είστε

Μην κρίνεις ένα βιβλίο από το εξώφυλλο του

Mην ρωτάτε ποιοί είστε και προς Θεού μην παραμείνετε οι ίδιοι

Εχεις ξεκαθαρο εσωτερικο χαος

Το πλοίο στο λιμάνι είναι ασφαλές. Αλλά τα πλοία, δεν φτιάχνονται γι’αυτό.

Μόλις γνωρίσαμε τους έχθρους μας και είμαστε έμεις

Aν θες το ουράνιο τόξο, θα πρέπει να συνηθίσεις να τα βάζεις με την βροχή

Οι ξεπεσμενοι που την εχουν δει ψαγμενοι…

ΑΠΙΘΑΝΟ ΚΑΤ

Ο πατερας μου είναι ηλικιωμενος. Όπως καμια φορα συμβαινει σε ηλικιωμενους, επεσε κατω χωρις να τον δω και αφου του παρειχα τις πρωτες βοηθειες και τον εβαλα να ξαπλωσει, καλεσα το 166 και στο διαλογο μου με τον υπαλληλο τον ρωτησα τα εξης:

Α) αν οι ενεργειες μου ηταν σωστες [ ΣΣ. Δεν τον σηκωσα αμεσως, του εβαλα ένα μαξιλαρι κατω από το κεφαλι, του ειπα να κουνησει ποδια και χερια, τον ψηλαφησα και τον ρωτησα αν πονουσε καπου συγκεκριμενα και μετα από 5 λεπτα, τον σηκωσα σιγα σιγα και τον εβαλα στο κρεβατι να ξαπλωσει και του εδωσα ένα λεξοτανιλ να ηρεμησει γιατι αισθανοταν λιγο ταραγμενος]

Β) αν πρεπει να προσεξω κατι άλλο, ώστε να μη βρεθω προ απροοπτης εξελιξης. Ο υπαλληλος του 166, ευγενεστατος, μου ειπε πως αφενος εκανα καλα, αφετερου να προσεξω μηπως εχει ταση για εμετο, μηπως λεει ασυναρτησιες και εχει ισχυρο πονοκεφαλο και μου συνεστησε να καλεσω στο ΚΑΤ που εφημερευε, για να ζητησω περισσοτερες πληροφοριες.

Οπερ και εγενετο και μετα το πρωτο τηλεφωνημα, καλεσα στο 210 62 80 022 που ειπα τι θελω και σας παραθετω τον διαλογο αυτουσιο:

- Γεια σας, θελω να ρωτησω, επεσε ο πατερας μου και χτυπησε στο κεφαλι…

- Φερτε τον εδώ

- Συγγνωμη, πριν τον φερω, μπορω να σας πω τι εγινε;

- Τι να μου πειτε, αφου σας λεω να τον φερετε

- Σας παρακαλω, αφηστε με για λιγα δευτερολεπτα να σας εξηγησω

- Καλα

- Και λεω τι συνεβη και τι εκανα

- Όπως σας ειπα και πριν, φερτε τον εδώ

- Μα καλα, δεν μπορειτε να μου απαντησετε, αν εκανα καλα και τι να κανω;

- Εγω κυριε ονομαζομαι Σαλανης και ειμαι νευροχειρουργος. Εσεις ειστε ΚΑΠΟΙΟΣ και μου λετε ότι επεσε ο πατερας και σας λεω να τον φερετε εδώ. Ότι κανετε είναι με δικη σας ευθυνη.

ΚΑΙ ΜΟΥ ΚΛΕΙΝΕΙ ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ!!! Για την ιστορια, καλεσα και τον οικογενειακο μου γιατρο, του ειπα τι συνεβη, μου ειπε να του παρω πιεση. Οπερ και εγενετο, με ρωτησε πως αισθανεται και αν επικοινωνει καλα με το περιβαλλον, απαντησα καταφατικα ( η πιεση ηταν ενταξει ) και μια ωρα μετα την πτωση, μιλουσε κανονικα, δεν αισθανοταν καποια αδιαθεσια ή ζαλη και κοιμηθηκε.

Αφου σας εξιστορησα τι συνεβη θελω να θιξω μερικα σημεια. *ειμαι φορολογουμενος πολιτης. Αυτους στο ΚΑΤ και στο κάθε ΚΑΤ τους ΠΛΗΡΩΝΩ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΜΟΥ. Από πού και ως που μιλανε ετσι; *από πού και ως που ο γιατρος που υποτιθεται είναι στην υπηρεσια του πολιτη, Ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ, κλεινει τα τηλεφωνα;

*ΗΤΑΝ ΤΟΣΟΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΚΟΠΟΣ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΜΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΗ;

*ΗΤΑΝ ΤΟΣΟ ΦΟΒΕΡΟ ΚΑΙ ΤΡΟΜΕΡΟ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΕΥΓΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΛΟ ΤΡΟΠΟ;

Δεν τον πηρα για φαρσα, δεν τον πηρα για να πιουμε καφε, ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΖΗΤΗΣΑ σε μια ωρα αναγκης!!!

*Μηπως αυτος ο κυριος γνωριζει, μηπως εχει υποψη του τι σημαινει η ταλαιπωρια του να καλεσει κανεις το 166, να παει στο νοσοκομειο, να περιμενει με την αγωνια στο κατακορυφο, και μετα να περασουν ωρες και ωρες για να επιστρεψει στο σπιτι του; Ιδιαιτερα δε, όταν η μητερα μου που και αυτή είναι ηλικιωμενη, φανταζεστε σε τι πανικο περιηλθε. Αυτος ο απαραδεκτος κυριος, δεν μπορουσε να με καθοδηγησει; Ας είναι καλα ο ανθρωπος αρχικα στο 166 που μου εδωσε και μαλιστα ΜΕ ΑΝΘΡΩΠΙΑ 2-3 συμβουλες και φυσικα ο οικογενειακος μας γιατρος που με καθησυχασε αφου φυσικα μου ειπε τι να κανω. ή μηπως ηθελε να παω ντε και καλα στο ΚΑΤ ώστε για μια απλη εξεταση να πεσει το αναλογο φακελακι;

Ο δημοσιος υπαλληλος που μια φορα τον χρειαστηκα, να μου κλεινει το τηλεφωνο στα μουτρα ΣΕ ΜΙΑ ΩΡΑ ΑΝΑΓΚΗΣ. Αμα είναι ο καθενας μας να εχει τον πονο του και ο ΓΙΑΤΡΟΣ να του κλεινει το τηλεφωνο κατά προσωπο τοτε μαλλον διαφορετικα αντιλαμβανομαστε την ιατρικη επιστημη….

Δεν επιθυμω ο κυριος αυτος να εχει καμια συνεπεια. Δημοσιοποιω το ονομα του γιατι εκεινος συστηθηκε με περισσο θρασσος τυπου «εγω ειμαι ο Ριβαλντο, ποιος εισαι εσυ ρε Καμπανταη»

Αλλωστε αυτος που ποναει, ξερει και να συγχωρει. Και ότι κανει κανεις, αργα ή γρηγορα το βρισκει μπροστα του.

Μια επιπληξη όμως ελπιζω να τον βελτιωσει ως ΑΝΘΡΩΠΟ και να μαθει να συμπεριφερεται ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ…

Αφου δεν εχει την παιδεια να το κανει από μονος του, ας του το πει καποιος…

Τρίτη, 6 Ιουνίου 2006

A TRIBUTE 2 Θ.Β.

Ο Θανασης Βεγγος είναι ο αγαπημενος μου Ελληνας ηθοποιος

Πιστευω πως στο βλεμμα του απεικονιζεται ολοκληρη η ιστορια της μεταπολεμικης Ελλαδας. Ο πονος, το φιλοτιμο, η πικρα, η εντιμοτητα, η εργατικοτητα, η αλληλεγγυη, η αισιοδοξια, η τρεχαλα, το εξω καρδια…. Θα ηθελα με το παρον να καταγραψω μερικους σταθμους.

Γεννηθηκε το 1926.

48-50. εξοριστος στη μακρονησο.

55-56. πρωτη κινηματογραφικη εμφανιση στη μαγικη πολη του Κουνδουρου και ένα χρονο μετα παιζει στο δρακο του Κουνδουρου ( η αγαπημενη μου ελληνικη ταινια με έναν αξεπεραστο Ηλιοπουλο) και στο κοριτσι με τα μαυρα του Κακογιαννη

56-58. κανει ένα περασμα σε 20 ταινιες και σε άλλες τοσες κανει το παιδι για ολες τις δουλειες σε κινηματογραφικα συνεργεια

58-59. δευτεροι ρολοι σε 25 ταινιες

60-62. συμπρωταγωνιστης για πρωτη φορα με τον σταυριδη στους δοσατζηδες και στο δουλειες του ποδαριου με τον Φραγκισκο Μανελλη, στα ντερβισοπαιδα με τον χατζηχρηστο και στο ο μητρος και ο μητρουσης με τον φραγκισκο μανελλη

62. πρωταγωνιστει πια στο πιθαρι του δημου σκλαβου και στις φαρσες – μην ειδατε τον παναη, ζητω η τρελα και ο βασιλιας της γκαφας 

63-64. τυφλα να χει ο μαρλον μπραντο, ο ιππολυτος και το βιολι του, πολυτεχνιτης και ερημοσπιτης

64. για πρωτη φορα δοκιμαζει την τυχη του στην παραγωγη. Εξω φτωχεια και καλη καρδια, ενας τρελος τρελος βεγγος

66-70. ο τρελος του λουνα παρκ, η μεγαλυτερη του θεατρικη επιτυχια.

67-73. respect. βοηθεια ο βεγγος, φανερος πρακτωρ 000, δοκτωρ ζιβεγγος, τρελος και παλαβος βεγγος, ποιος θανασης, ένα ασυλληπτο κοροϊδο, θου-βου φαλακρος πρακτωρ, επιχειρησις γης μαδιαμ, ο ανθρωπος που ετρεχε πολύ

70-80. δεκα ταινιες και το τι εκανες στον πολεμο θαναση με σαφεις μπηχτες κατά τις χουντας ειχε φτασει στα 3.000.000 εισιτηρια σε ολη τη χωρα!

78-80. θαναση σφιξε κι άλλο το ζωναρι – από πού παμε για τη χαβουζα.

91. επιστρεφει στον κινητογραφο με τις ησυχες μερες του αυγουστου του βουλγαρη και το όλα είναι δρομος του 98

97-98. αχαρνης του αριστοφανη στην επιδαυρο

2000. with much respect στο βλεμμα του οδυσσεα. Μικρος ρολος αλλα….

2001. επιδαυρος και ειρηνη του αριστοφανη

2004. ενας ανθρωπος παντος καιρου. Ντοκιμαντερ για τον βεγγο του γιαννη σολδατου.

2004. προβα στην τρικυμια. Του Δημου Αβδελιωδη που αναφερει χαρακτηριστικα: προκειται για το τελευταιο φαινομενο στην ιστορια του ελληνικου θεαματος….

Συνολικα μιλαμε για 120 ταινιες!